Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
05. april 2002 - 00:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Formatere C-drev med windows 2000

Jeg står med et liller/stort problem. Som jeg ser er spørgsmålet til dels stillet før, men her kommer det igen. Efter lidt roderi, og et par mislykkedes forsøg fik jeg formateret mit C-drev... dvs. Alle partitioneringerne røg med.
Dette er jeg særdeles ik interesseret i da jeg på mine andre partitioneringer gemmer store mængder data jeg ik bare lige kan flytte.

spørgsmålet er så om man kan formatere sit c-drev (indeholdende styresystemet windows 2000) uden at de andre partitioneringer går tabt ?

Eller kan du opretholde de andre formateringer og stadig slette den primære ?

su. snarest :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 00:32 #1
du kan godt slette den partition, det går ikke ud over de andre partitioner.
Avatar billede 24u Juniormester
05. april 2002 - 00:45 #2
yep det kan du sagtens.

bare husk at hvis de andre partioner er formateret i ntfs SKAL du også formatere c: i/som ntfs!, ellers kan du ikke se indholdet af de andre drev!.
Avatar billede rebecca Novice
05. april 2002 - 00:46 #3
Som retaxes skriver ja det kan du, format c:/s
Avatar billede kb2000 Nybegynder
05. april 2002 - 00:46 #4
Hvis du skal installere win2000 eller win xp på den, så kan du under installationen - når du vælger at du skal have det på c-drevet - vælge at den skal formatere partitionen inden den installerer... Dette går ikke ud over de andre partitioner...
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. april 2002 - 06:30 #5
24u> Det passer jo ikke. Om du formatere med NTFS eller FAT32 - du kan læse de andre NTFS partitioner!
Avatar billede hundevennen Nybegynder
05. april 2002 - 08:27 #6
du skriver opretholde formateringer og slette den primære - du blander noget sammen - formatere et drev eller fdiske - der er en væsentlig forskel.
Du kan sagtens boote op på en startdisk og formattere dit c drev uden at miste noget på dine andre drev med format c:
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 11:10 #7
Ja, hold endelig fdisk uden for, her drejer det sig om at formatere bestående partitioner, og i dit tilfælde skal du kun formatere partitionen der hedder C: og det kan man gøre under installationen af styresystemet Win2k.
Avatar billede 24u Juniormester
05. april 2002 - 12:36 #8
>goulduck, jo det gør... har selv prøvet det!!! og har også oprettet et spg om det, hvor jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre, for jeg kunne ikke læse den ene disk!!!!!!!
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
05. april 2002 - 17:24 #9
jeg takker for svarende, og det har da også givet mig inspiration ... Men løsningen på mit problem fandt jeg ved at køre commandoen format fra en windows 98 startdiskette. dette virker råddent men det virker sgu. Under windows 2000 setup kan jeg bare gendanne min ønskede formatering når den spørger.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. april 2002 - 17:34 #10
ok, ja alle veje fører til Rom, så hvis du har fået det til at virke er din weekend reddet ;o)

Takker for pointene.

www.fotx.net/retaxes