Avatar billede kapoou Nybegynder
04. april 2002 - 23:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved afsendelse af e-mail

Hvad betyder det når denne fejlmeddelelse kommer op når jeg prøver at sende e-mails med outlook express:

Meddelelsen kunne ikke sendes.
Nogle af modtagerne af denne meddelelse er ikke gyldige. Ret navnene.

Hvad skal jeg gøre for at rette denne fejl.Det er både når jeg skal besvare og sende en ny mail.
Avatar billede kb2000 Nybegynder
04. april 2002 - 23:57 #1
du er nødt til at komme med noget mere... umiddelbart ser det jo ud som om at du har skrevet til en forkert adresse... dvs. til en e-mail adresse der ikke eksisterer...
Avatar billede kapoou Nybegynder
04. april 2002 - 23:59 #2
Ja det er jo lige det det gør, men det er altså ikke fordi jeg magle at skrive @ eller noget. Det var jo også derfor at jeg skrev at den også gjorde det ved reply! Hvad er det du ellers vil vide ?
Avatar billede kapoou Nybegynder
05. april 2002 - 00:00 #3
Det er en advarsels boks der kommer op lige så snart jeg har trykket på afsenderknappen
Avatar billede kb2000 Nybegynder
05. april 2002 - 00:02 #4
med det samme, eller forsøger den først at sende...

står der noget mere? måske en fejlkode...?
Avatar billede kapoou Nybegynder
05. april 2002 - 00:05 #5
Lige med det samme. ingen fejlkode eller noget. Det må jo være noget i indstillingerne
Avatar billede kb2000 Nybegynder
05. april 2002 - 00:10 #6
prøv at se hvilken internet-forbindelse den er sat til at bruge... Og se om du har sat de rigtige mail-servere op...

Hvor meget forstand har du på de ting? Ved du hvad der er hvad derinde i indstillingerne?
Avatar billede kapoou Nybegynder
05. april 2002 - 00:12 #7
Den modtaget mails helt fint, så det er ikke mailseveren der er forkert. Jeg har lidt forstand på det men åbenbart ikke nok :-)
Avatar billede kb2000 Nybegynder
05. april 2002 - 00:39 #8
der er 2 mailservere... en til at modtage fra og en til at sende fra...

Det kan være den typiske fejl:
Er din mailserver du sender med ikke den samme som din internetudbyder? (den skal ikke nødvendigvis være den samme som den du modtager med)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
05. april 2002 - 01:02 #9
Kan det være at du har skrevet til flere på én gang, og har glemt et ; et sted, der skal adskille adresserne? PRøv at kigge dem igennem. eksempelvis

to: abc@eriksaasurt.dk;siger@de.dk;etc@etc.dk

- hvis du glemmer et ; i ovenstående adresser, får du fejlen med det samme. Det har intet at gøre med din pop3 eller smtp server.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. april 2002 - 02:35 #10
Måske er du ramt af et gl. kendt problem. Prøv løsningen her (svaret fra prodic)
http://www.eksperten.dk/spm/136055
Avatar billede kapoou Nybegynder
06. april 2002 - 17:48 #11
Mange tak alle sammen for svarene. En speciel tak til Halifax!!! Det virkede. :-) TAK