Avatar billede BRS Nybegynder
04. april 2002 - 10:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Loop og formular

Jeg har en side som nu har en variabel antal forms... op til 50.000 på en enkelt side...

Hver linie er nu en selvstændig formular. Der er et enkelt felt der kan opdatere et andet... og det virker såmen fint nok...

Det jeg gerne ville at man kunne lave en enkelt formular sådan at man kunne rette en masse på siden og så sende opdateringen afsted på een gang.
Selvsagt kunne man godt lave hele siden til een stor formular - men så ville den jo være uhensigtsmæssigt i forhold til opdatering... så skulle der jo loop'es igennem op til 50.000 records... det går ikke... :)

Jeg havde så forestillet mig noget i retning af at lave noget javescript der kunne loop'e igennem formularene og "trykke" submit i de formularer der står noget i - og kun dem.

Nogen der har nogle gode råd - ideer - forslag til løsning af dette... ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. april 2002 - 11:04 #1
"..50.000 på en enkelt side..."???? Hvem har dog tid til at hente den og hvad kan der være overskuleligt i sådan en side?
Avatar billede BRS Nybegynder
04. april 2002 - 11:21 #2
Den kører som intranet... og på en kraftig server... så hastigheden er ikke noget problem... ligeledes er overskueligheden heller ikke et problem...
Siden indeholder en liste med kundenr. / navn / distrikt osv.
Feltet der kan skrives i retter i distriktet. Alt det virker perfekt.
Det eneste der generer er at man for hver gang man skriver noget i opdateringsfeltet skal trykke på submit for at foretage opdateringen.
Det ville unægtelig være lidt smartere hvis man kunne udfylde en masse felter og så opdatere dem alle (dem der er ændret!!!) på een gang.
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. april 2002 - 13:11 #3
Det kan man også. men der er det store problem at for at gøre det kommer vi nok til at bede dig om mere information om din form og dine date end firmaet bryder sig om at du giver til et offentligt forum som dette.

så det er nok snarere et job for http://www.sharksforum.com/

Generelle råd kan vi give dig masser af, såsom: Hvad med at lave det som et antal sider med fx 50 datasæt på hver side i een form. det vil give langt større hastighed og flexibilitet.

mvh JakobA
Avatar billede BRS Nybegynder
04. april 2002 - 13:53 #4
Det er såmen ikke så meget det med dato og forms... Det er såmen ikke noget specielt i det...

Jeg kunne også spørge sådan...

Hvis jeg har en side med 10 form's hver indholdende 1 tekst-felt og 1 submit-knap... kan jeg så loop'e igennem hver formular og sende data'ene hvis der er indtastet noget... hvis ikke der er indtastet noget skal den pågældende formular springes over...

Igen... hastigheden er ikke et problem som det er nu...
... men hvis jeg lavede alle formularerne om til een stor formular, så kunne jeg forstille mig at det kunne give problemer når man submittede en masse som alligevel ikke skulle opdateres...
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2002 - 18:50 #5
I teorien kan du godt:
http://www.friserverplads.dk/phoenixv/multiform.html

Men hvordan vil du sende flere formularer fra én side? Det kan jeg ikke lige gennemskue!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2003 - 05:19 #6
ehe lukke???
Avatar billede BRS Nybegynder
23. juni 2003 - 12:16 #7
Ikke længere aktuelt...