Avatar billede hermandsen Juniormester
03. april 2002 - 21:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at encode DivX 5.0

Hej eksperter

Når jeg encoder en film til DivX 5.0 -formatet, får jeg ikke et ordentligt billede ved fremvisning!

Hver gang der kommer en keyframe, vises det billede ordentligt, men efterfølgende er billedet helt ødelagt, så det er tydeligvis deltaframes'ne der er noget galt med!

Jeg har både prøvet med VirtualDub og TMPEGEnc, og i VirtualDub har jeg både prøvet at åbne en mpg-fil og en avi-fil, så det kan umuligt være decoderen der er noget galt med, så skulle det da lige være decoderen når videoen skal vises. Det tror jeg dog heller ikke, for jeg kan sagtens se andre film der er encodet i DivX 5.0!

HJÆLP!!!
Avatar billede xodeus Novice
04. april 2002 - 11:25 #1
Prøv at bruge flask mpeg og når du konfigurerer divx5 så vælg 2-pass mode for bedre kvalitet godt nok tager det længere tid men what the fuck filmene bliver pæne. http://www.flaskmpeg.net/
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. april 2002 - 11:39 #2
Det har jeg også prøvet! Du burde jeg måske lige rette... TMPEGEnc kan jo ikke lave AVI-filer! :) Det var FlaskMPEG jeg mente...

Sorry!
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. april 2002 - 00:17 #3
Anyone?

Til dem der ikke er helt sikre på hvad en deltaframe er, så har jeg lagt lidt info ud på min HP...

http://nowle.homepage.dk/divx/keyframes.html

(Ha' lidt medlidenhed, jeg er ny i HTML, og siden er ikke færdig) :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. april 2002 - 02:16 #4
*hulk hulk* Er der ingen der kan hjælpe mig? *snøft*

Nå, men jeg så lukker jeg igen! :(