Avatar billede steelman Novice
03. april 2002 - 11:30 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

DivX-film hakker

Hej,
Jeg har et problem med at afspille Divx-film på min pc. De hakker meget, men lyden er fin.
Jeg har en Intel Celeron 1200MHz, 128 mb ram, intgreret grafikkort m. 8 mb

I http://www.eksperten.dk/spm/49896 snakkes der meget om, at skærmkortet kan være problemet. Er det det der er problemet for mig?

Det der undre mig er bare, at jeg ikke har nogen problemer med at se DVD-film...

Er der nogen der kan give mig lidt hjælp til hvad jeg kan gøre for at stoppe hakkeriet?

mvh Kasper
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. april 2002 - 11:42 #1
Opdater divx kodec - www.divx.com
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 11:43 #2
Kan du ikke prøve at låne et andet grafikkort af en ven og se om det hjælper? Det er jo gratis...
Avatar billede steelman Novice
03. april 2002 - 12:57 #3
Bounce2002--> "Opdater divx kodec"... Vil det sige installere en nyere udgave (Divx 5.0)??
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
03. april 2002 - 13:34 #4
steelman -> Jep! ;)
Avatar billede steelman Novice
03. april 2002 - 13:41 #5
Ok. Kigger lige på det når jeg kommer hjem
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2002 - 15:08 #6
Prøv at ændre opløsningen på din skærm. Det har før løst problemer med divx, der hakker. Prøv evt. med 800x600 eller 1024x768
Avatar billede steelman Novice
04. april 2002 - 22:15 #7
Ok. Nu har jeg installeret divx 5.0. Det hjalp umiddelbart ikke noget. Men da jeg ændrede til 800x600 som ufc foreslår gik det pludselig flydende.
Hvad betyder det? Nyt grafikkort?
Avatar billede steelman Novice
07. april 2002 - 21:04 #8
ingen der har nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at få det til at fungere?????? please????
Avatar billede nesral Nybegynder
07. april 2002 - 21:07 #9
prøv at bruge radlight til at afspille dine film med den er ikke nær så krævende som de fleste andre... den kan hentes på www.divx-digest.com
Avatar billede nesral Nybegynder
07. april 2002 - 21:07 #10
svar
Avatar billede nesral Nybegynder
07. april 2002 - 21:08 #11
www.divx-digest.com har osse en masse codecs hvis du skulle få brug for dem..
Avatar billede nesral Nybegynder
07. april 2002 - 21:09 #12
Avatar billede steelman Novice
07. april 2002 - 21:29 #13
hmmm det hakker stadig. Kan man i radlight styre "quality level" lige som i Media Player? Det kunne måske hjælpe mig?Eller er det simpelthen grafikkortet der skal "skiftes"?
(Jeg behøver vel ikke nogle flere codecs da jeg jo godt kan se filmen...?)
Avatar billede nesral Nybegynder
07. april 2002 - 21:45 #14
det kan godt tænkes at du er nødt til at afhjælpe problemet ved at udskifte dit skærmkort og nej radlight har har ikke sådan en feature som du eftelyser så vidt jeg er infomeret..
jeg tror ikke at et andet codecs vil hjælpe
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. april 2002 - 02:26 #15
Du kører vel 16 bit-farver? 32 er MEGET krævende for video!!! Sæt det ned til 16 bit, så kører det! ;) Du kan alligevel ikke se den store forskel!

En anden god ide er lige at lukke alle diverse programmer der kører i baggrunden... Virus scannere, download programmer, hvad ved jeg...

Ellers kan det være fordi du decoder filmen for godt!
Åbn din film i Windows Media Player. Højreklik et sted på filmen, tryk Egenskaber (properties hvis du har en engelsk version). Derefter Avanceret. Her dobbeltklikker du på DivX Decoder Filter og sætter Quality level til minimum! Luk diverse vinduer og nyd din film! :)

//hermandsen
Avatar billede steelman Novice
11. april 2002 - 19:21 #16
DET hjalp Hermandsen!!!!
At ændre indstilningerne fra 32-bit til 16-bit var nok!

Tak for hjælpen!!!
Avatar billede steelman Novice
11. april 2002 - 19:22 #17
HVIS jeg "vil" ha' den til at køre i 32-bit, kræver dette så et nyt grafikkort?
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2002 - 19:44 #18
Mit Matrox G450 kan heller ikke køre DivX fejlfrit på begge skærme uden at gå ned i 16 bit. Og der er 16 MB til hver udgang.
Avatar billede steelman Novice
11. april 2002 - 21:11 #19
Ok. Så det er altså et alment "problem"?
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. april 2002 - 21:21 #20
Prøv at tænke over sammenhængene:

16 bit farver = 2^16: 65536 farver.
32 bit farver = 2^32: 4294967296 farver.

Som du nok kan se, så er det RET mange farver skræmen skal holde styr på! I realiteten ser du heller ikke filmen med 16 bit farver, for DivX bruger DirectX-komponenterne og skriver derfor direkte til skærmen! Du kunne for den sags skyld også sætte din computer ned til at køre 8 bit farver (256), men det er jo ikke så spændende at se på når man bruger Windows, men du vil se video i samme kvalitet! :)

//hermandsen
Avatar billede steelman Novice
12. april 2002 - 07:34 #21
Ok. Så'n hænger det sammen.....
Rart at få det skåret helt ud i pap :-)