Avatar billede startfirma Nybegynder
02. april 2002 - 16:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Metatags

Jeg vil gerne ligesom på eksperten.dk at de spørgsmål mine brugere stiller/besvarer også kan findes ved hjælp af fx. google. Det er desværre ikke tilfældet.. nogen der ved hvordan man får det til at funke?

--> www.startfirma.dk
Avatar billede j0ker Nybegynder
02. april 2002 - 16:28 #1
Læg selve spørgsmålet ind i en metatag som denne:

<META NAME="description" CONTENT="$spørgsmålet"> og placer den i headeren. Når der så søges på nogle af de ord der er i spørgsmålet finder den din side.
Avatar billede startfirma Nybegynder
02. april 2002 - 16:39 #2
Må URL indeholde parameter?
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. april 2002 - 16:45 #3
Dit problem er dine urls... Søgemaskiner kan ikke lide parametre og er kendt for at slette alt efter ?

Jeg gik hurtigt ind og fandt fx denne url
http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_vispost.php?id=47&pg_name=&lng=dk&kat=1429

prøv at sammenligne med http://www.eksperten.dk/spm/192856 - kan du se forskellen ?

Eksperten bruger sikkert mod_rewrite på deres maskine, en extention til apache serveren. Jeg vil æde min hat på, at /spm/ referer til noget ala spm.php?id og /192856 er parameteren til id, der giver spm.php?id=192856 - bare i et søgemaskinevenligt format.

Altså, det du skal er at gøre alle url'er og links 'søgemaskine venlige' - når det er klaret, følger du j0ker's råd og ligger spørgsmålet i description og evt titel i keywords. Kig også gerne titlen på spørgsmålet i selve html dokumentets titelbar.

Sørg endelig for, at en google robot fx ikke ser din forside, men måske links til alle spændende sider på dit site - lad os sige alle spørgsmål - voila indexerer den lige hele dit content :)

/ LJ
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. april 2002 - 16:47 #4
ps. hvorfor spørger du ikke på startfirma.dk :)) ville gerne en placering op af ranglisten :))
Avatar billede startfirma Nybegynder
02. april 2002 - 16:57 #5
ljweb> Sorry.. vidste ikke du var så alsidig :)

http://www.startfirma.dk/startfirma/forum_vispost.php?id=48&lng=DK&pg_name=it&kat=2210

inkl. et tillægsspørgsmål for at der skal være lidt ekstra :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
02. april 2002 - 17:00 #6
hmm.. så ikke du havde nævnt mod_rewrite i dit svar :D
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. april 2002 - 17:18 #7
:o) der er meget du ikke ved om mig *muahahahaha*
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2002 - 02:16 #8
Lars og Henrik i fuskere ;o) *LOOOL* Men ok hvis man ikke må fuske på sit eget forum, hvor må man så *GGGG*

nil.dk (i en sen nattetime)
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. april 2002 - 07:13 #9
nil.dk  sssshhhhhhhhhhhhhhh!

:o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. april 2002 - 07:18 #10
*hihi*