Avatar billede excession Nybegynder
01. april 2002 - 21:18 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

www.newidentity.dk - hjælp

Hej

jeg har rettet et par ting siden sidst efter jeres forslag, men det fungerer ikke helt endnu..

forside - ikke færdig..
cv - har rettet billedet til et der er lidt mere normal..
projekter - laver måske en side før man kommer til projekterne.. så man kan se udsnit af alle projekter og skal derefter klikke sig ind på et projekt for at læse mere..
kontakt - skulle være færdig (næsten)

baggrundsbilledet fungerer slet ikke..

har I et forslag til et billede? det er ikke strengt nødvendigt, men ellers kan det godt virke lidt kedeligt og hvidt..

forslag og kommentarer modtages med stor glæde :)

-- xs
Avatar billede excession Nybegynder
01. april 2002 - 21:19 #1
www.newidentity.dk - utroligt at så mange glemmer den herinde...
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. april 2002 - 21:27 #2
Jeg syntes bare i skal hænge det der billed lidt mere lige på vægen bag dig.. og så tage billedet igen.. Det ser ud til at hænge lige i siderne.. Men ikke i toppen og bunden.. Det kan være det skal tages lige for, eller helt pilles ned imens billedet bliver taget.. Men jeg syntes da det er meget pænt med sort/hvid til resten af siden..
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2002 - 21:29 #3
erhm... er du/i kommet jer over nederlaget til mediacamp?

:)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. april 2002 - 21:30 #4
keysersoze-> hva' mener du??
Avatar billede klik Nybegynder
01. april 2002 - 21:34 #5
rigtig lækkert!!!!!!!!!, men det er meget konservativt, men det formoder jeg også er meningen. Derudover synes jeg at menu punkterne er alt for langt fra hinanden, også projekterne er lidt for langt fra hinanden og detsamme er teksten. Generelt synes jeg godt designet kunne være lidt mere kompakt.
MVH. Jens
Avatar billede excession Nybegynder
01. april 2002 - 21:42 #6
keyser: hehe.. tja det tror jeg vi var allerede da vi hørte hvad opgaven gik ud på.. :)

keyser: vi bliver desværre ikke uddannet til at være arkitekter eller ingeniører på vores skole.. ;)

nicklasb:  det er cv billedet du mener ikke? jo det ser faktisk ud som om det hænger forkert.. kan godt være jeg lige skulle tage et der var lidt skarpere også..

klik: jep det skulle helst være rimelig konservativ.. jeg tror også at indholdet skal afgrænses på en eller anden måde.. det kan godt virke som om det flyder lidt.

-- xs
Avatar billede excession Nybegynder
01. april 2002 - 21:46 #7
må jeg i øvrigt spørge hvilken opløsning i har set sitet i?

sitet åbner nemlig i et chromeless vindue hvis browserens bredde er mere end 1000 px i bredden
Avatar billede excession Nybegynder
01. april 2002 - 21:47 #8
var du deltager keyser? hvilket hold? :)
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2002 - 21:55 #9
yeps - jeg var deltager... og på trods af at jeg var på IMMA's hold og vi vandt, så var vi altså heller ikke hverken arkitekter eller ingeniører :)
Avatar billede excession Nybegynder
01. april 2002 - 22:02 #10
hehe.. nej :)

jeg kan også forstå at der var rimelig kort tid til at finde sponsorer og selve opgaven..

det er bare lidt ærgeligt at opgaven lød som den gjorde.  der var jo lagt op til en arkitekt skulle komme med et koncept OG derefter skulle vi komme med et koncept til visualisering vha. multimedier... men det hænger nok lidt sammen med at der var så kort tid til at finde opgaven

men I havde gjort et godt stykke arbejde dernede, både jeres opgave og konkurrencen i det hele taget.

det var sjovt at være med alligevel - selvom vi ikke var glade for opgaven :)

-- xs
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. april 2002 - 22:03 #11
Min skærm er sat til 1024*768. Men links til andre sider der åber i et andet vindue, åber jo altid i et mindre vindue.. Så den åbnede bare som en almindelig.. Jeg læste dog hvad du havde fundet på i et af de andre sprøgsmål.. (ved ikke hvor mange der er.. altså spørgsmål) at man skulle prøve.. Så det har jeg selvfølgelig gjordt.. Og jeg har da også allerede stjålet idéen fra dig til mine egne sider.. ;-) Ha haa.. Den er sku' smart.. Men kan du ikke lave den så den tager det af skærmindstillingerne?? Ellers syntes jeg sku' det er genialt fundet på..
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2002 - 22:13 #12
det var vi skam heller ikke :)

men alle har ikke taget det lige pænt - flere andre har rakket ned på både projektet og på sejren...
Avatar billede excession Nybegynder
01. april 2002 - 22:20 #13
nicklasb: jep.. men der er jo altid det med at f.eks fortrukne er åben i browservinduet eller sådan noget - så vil det ikke fungere helt korrekt, fordi scriptet måler skærmen til at være f.eks 1024, men browseren vil kun være på 900 eller sådan noget :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. april 2002 - 22:25 #14
Det gør da heller ikke noget, når siden alligevel skal åbnes i et nyt vindue med faste sidelængder.. Den kan jo godt være på en skærm der er 1024*768.. Ellers forstår jeg ikke helt hvad du mener med det..
Avatar billede excession Nybegynder
01. april 2002 - 22:39 #15
når du kommer ind på mit website åbner default.asp.. jeg har scriptet i  default.asp og der checker den hvor bred browservinduet er

hvis browservinduet er mindre end 1000 px åbner den forside.asp i samme vindue - så ved jeg at sitet ser korrekt ud i brugerens browser

hvis browservinduet er større end 1000 px åbner den forside.asp i et popup vindue eller chromeless vindue - så ved jeg at sitet ser korrekt ud i brugerens browser

men hvis du måler bredden af skærmen istedet for browseren kan du ikke være sikker på at sitet ser korrekt ud i brugerens browser fordi brugeren kan have fortrukne åben eller sådan noget..

men hvis du alligevel gerne vil have scriptet til at måle skærmbredde i stedet kan jeg lige finde den frem.. :)

-- xs
Avatar billede excession Nybegynder
02. april 2002 - 00:48 #16
nå nu har jeg rettet lidt mere på sitet..

bl.a. baggrunden er skiftet ud..

hvis der er nye kommentarer er de meget velkomne

-- xs

nicklasb: glemte lige det med scriptet.. smider den lige herinde imorgen
Avatar billede gitscho Nybegynder
02. april 2002 - 19:09 #17
jeg synes det ser meget bedre ud nu :)
Avatar billede excession Nybegynder
04. april 2002 - 08:32 #18
ok jeg lukker spørgsmålet..

så får i lov at dele de 100 nå der ikke kommer flere svar..