Avatar billede compit Nybegynder
31. marts 2002 - 19:47 Der er 12 kommentarer

linux jeg er første gangsbruger

Hejsa

:o)

Jeg har arbejdet med computere i snart 12 år nu. og har altid brugt microsoft´s programmer.

Nu vil jeg sgu prøve noget nyt. Det tager man jo ikke skade af vel *Griner*

Jeg skal oprette en server. Som skal styre

domæne
klienter / rettighedder
shares

Hvordan gør jeg det ???

Jeg har fået fat i linux mandrake 8.0

computeren skal dele mapper ud. Kun til den bruger som logger på systemet..

Jeg skal bruge en manual. Det kunne være fedt hvis den var på DK,
Helst med forklaringer OSV.. Så jeg har en lille chance for at finde ud af hvad jeg laver....

MVH

:o)
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. marts 2002 - 19:49 #1
Se her: http://www.sslug.dk/linuxbog/ alle de bøger herunder, forklare dig det som du spørger om... Så er det på dansk og skrevet så det er til at forstå :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. marts 2002 - 19:49 #2
Avatar billede compit Nybegynder
31. marts 2002 - 19:53 #3
jeg er ikke en programmør.... Just so u know

:o)
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. marts 2002 - 19:55 #4
jeg er programmør.... Just so u know

:o)
Avatar billede compit Nybegynder
31. marts 2002 - 19:55 #5
jeg bruger windows, jeg har ikke fået installeret linux endnu :oD
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. marts 2002 - 19:55 #6
Man skal ikke være programmør for at sætte det der op, det er det samme som at rette i ini-filer i Windows, rode i registry og skriv lidt i autoexec.bat og config.sys :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. marts 2002 - 19:56 #7
Ok, men er det ikke links omkring det at komme ignag du søger? Og så hvordan du bruger det og sådan? Det er det jeg har postet, vil jeg mene...
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 20:21 #8
Jeg vil mene at http://www.gnuskole.dk/bog/serverwin.html vil give dig en rigtig god vejl. i opsætningen af det.... Sammen med f.eks. webmin www.webmin.com

/holby
Avatar billede compit Nybegynder
31. marts 2002 - 21:35 #9
nu har jeg sgu installeret linux mandrake 8.0
*GRINER det er for vildt det her * *griner grinergriner
griner

okay, det er sgu bedre en at drikke en kasse øl !!! griner

jeg kom hvis til at skrive at jeg er programmør. men det var en
stavefejl, jeg er ikke en programmør. men jeg har rodet meget med autoexec.bat og config.sys

Nu har jeg fået internettet til at virke på den her, hvordan
får jeg nu de andre til at kunne gå på nettet, jeg har kørt den der
"deling af internettet" og jeg kan huske at den sagde noget om at
den havde 192.168.0.1, jeg har prøvet at pinge den fra en windows maskine
men den får timeout..

griner LINUX er for vild !!!!!

:oD
Avatar billede compit Nybegynder
31. marts 2002 - 21:37 #10
en lille ting mere, hvordan gør jeg teksten større i mit browser vindue ??
Avatar billede tazz_ Nybegynder
01. april 2002 - 03:23 #11
www.deianguiden.dk er godt nok lavet specifikt til distributionen "Debian", men mange af tingende gælder også andre distributioner
Avatar billede ipol Nybegynder
04. april 2002 - 18:23 #12