Avatar billede mk-software Nybegynder
13. juni 2000 - 22:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg få et Login system

Jeg skal bruger et login system hvor
der er en logbog,men ip. og en admin function. og hvor man ikke kan login
hvis ens ip er lukke..

Hjælp
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. juni 2000 - 22:15 #1
jeg vil gerne lave det til dig, på betingelse af de to typiske ting:
1. Du beder ikke en anden lave det, men jeg laver det.
2. Du fortæller mig hvornår du senest skal bruge det.

Jeg kan muligvis lave det til senere i aften...

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. juni 2000 - 22:16 #2
men jeg laver det = mens jeg laver det
Avatar billede ahl Nybegynder
13. juni 2000 - 22:20 #3
man kan jo ikke gøre det med ip-tingen, ens ip skifter jo for hver gang man logger på internettet!!!
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. juni 2000 - 22:25 #4
ahl: Den påstand holder snart ikke så meget længere. Det er jo kun hvis du får tildelt en dynamisk IP-adresse fra din ISP. Der bliver flere og flere som går på nettet med fast IP, bl.a. pga. ADSL always-on...

/ortrak
Avatar billede ahl Nybegynder
13. juni 2000 - 22:30 #5
Det er da rigtigt nok, men alligevel, der vil altid være nogen som ikke har fast ip!!

Du kan jo bare bruge kager!! :¤)
Avatar billede stingbat Nybegynder
13. juni 2000 - 22:30 #6
.... hvis man ville være helt sikkert kunne man jo også lave en Cookie-beskyttelse ud over IP-beskyttelse... *S* (så IP problemet kan løses på flere måder til dem som IKKE har ADSL - er jo alle som anskaffer sig det... kun os som vil være online 24h i døgnet)

// Stingbat
Avatar billede ahl Nybegynder
13. juni 2000 - 22:33 #7
ha stingbat, jeg kom bare 4 sek. før dig na na na! :) hehe
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. juni 2000 - 22:51 #8
jeg er enig. Jeg synes bare man skal vende den om. Hvis man er så opsat på at begrænse afgange bør man i stedet lavet en liste over tilladte ip'er og så lukke alle andre ude...

Desuden tror jeg mk-software havde tænkt sig at lukke for ip-adresser som gentagne gange prøver at logge på. Og man kan jo ikke bare tildele en cookie når man har lyst, det kan kun ske når den givne bruger prøver at logge på og er connected til serveren.
Men jeg vil give jer ret i, at den bedste løsning nok ville være at tildele en cookie til alle som prøver at logge ind. Derefter kan man åbne og lukke for en given cookie, som man har lyst...

/ortrak
Avatar billede s Nybegynder
14. juni 2000 - 12:42 #9
Der er bare det kedelige ved cookies at brugerne kan slette dem manuelt og derved få adgang til serveren alligevel!
Avatar billede ortrak Nybegynder
14. juni 2000 - 13:20 #10
s:
yup. Det er derfor jeg mener: "Hvis man er så opsat på at begrænse afgange bør man i stedet lavet en liste over tilladte ip'er og så lukke alle andre ude"

/ortrak
Avatar billede mk-software Nybegynder
14. juni 2000 - 13:20 #11
ortrak Ja tak. men hvad er din pris..
Avatar billede lrj Nybegynder
22. juni 2000 - 15:37 #12
Eller lukke for et givet login hvis brugeren er et fjols...
Avatar billede mk-software Nybegynder
24. september 2000 - 01:53 #13
Nå da jeg ikke kan få den hjælp jeg skal bruge er det her med lukke..