Avatar billede e.p. Nybegynder
29. marts 2002 - 09:25 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Lille ligning

Er uskiftning af bundkort, CPU, og kabinet = formatering
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. marts 2002 - 09:27 #1
måske..
kommer blandt an på hvad OS du kører med..
Dog ville jeg vælge at gøre det.
Avatar billede riversen Nybegynder
29. marts 2002 - 09:27 #2
nej, sletning af en partition/harddisk er = formatering = fx format c:
Avatar billede skau Nybegynder
29. marts 2002 - 09:32 #3
Hvis du kører nt, skal du enten køre en patch på eller reinstallere (da der skal bygges en ny kerne) kører du me,200 eller xp skal du ikke
Avatar billede rfogh Nybegynder
29. marts 2002 - 09:33 #4
Hvis man opfatter det som annikadk gør, så betyder det at du udskifter bundkort, CPU og kabinet ikke, at du skal formatere. Men det vil være _enormt_ klogt at geninstallere operativsystemet.
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. marts 2002 - 09:33 #5
2000 har jeg været tvunget ud i det med, da den ikke kunne starte op :§
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. marts 2002 - 09:35 #6
rfogh: nej, den skulle forstås: måske ;)
har prøvet begge dele..
Men selv synes jeg det er rarest.
Avatar billede rfogh Nybegynder
29. marts 2002 - 09:39 #7
Jo, men det at geninstallere operativsystemet er ikke det samme som at formatere. :)
Hvis han nu har nogle filer på computeren han gerne vil beholde, så kan han jo sagtens det...
Avatar billede tom_christensen Nybegynder
29. marts 2002 - 09:48 #8
Ja og Nej:
Nej, hvis du ønsker at fortsætte med din nuværende HD, og under forudsætning af, at du har anskaffet samme type af bundkort som det bundkort som du anvendte tidligere. Kabinet spiller ingen indflydelse på dit valg, og hvad angår CPU så skal du blot stille CPU hastighed i BIOS ved første BOOT.
Ja, hvis dit nye bundkort er forskelligt fra det tidligere bundkort, så risikerer du at maskinen crasher, hvis den gamle driver ikke er kompatibelt med dit nye bundkort.
Du kan løse hele problemstillingen ganske enkelt, ved at købe dig et plug-and-play kompatibelt bundkort. Så finder operativsystemet selv ud af, om der skal skiftes driver.
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. marts 2002 - 09:49 #9
ja oki *doh*
(mine formatter er oftest ved norton commander og så slette det jeg ikke vil gemme, eller evt. smide "backup" på et andet drev - min fejl :))
Avatar billede e.p. Nybegynder
29. marts 2002 - 12:47 #10
Jeg kører med XP.......
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. marts 2002 - 08:04 #11
Mener ikke vi selv har oplevet problemer med udskiftning, men kan jo ikke sige 100% hvad der sker hos dig.
Det var bundkort, grafikkort, lydkort, flere harddiske osv. i - ergo 1 harddisk og selve kabinettet + netkort var vist det der var "fast"

Hvis den vil en ren windows, så allier dig evt. med "norton commander" til dos om muligt, da du så let kan flytte/slette data på disken som skal gemmes.

Klassisk:
Lav en Ej_slet mappe og læg alt i orden derinde (alt eller det der skal gemmes - går ud fra du har 1 disk med 1 partion, ergo ingen harddisk med D, E osv.).
Slet derefter alt andet end den mappe, og derefter installerer du bare XP igen.

Mine gudedisk er på http://www.drd.dyndns.org/index2.html
(den 3. sidste som hedder "
Windows XP System Setup Disk"
Avatar billede e.p. Nybegynder
07. april 2002 - 16:17 #12
Jeg glæder mig til at prøve