Avatar billede procsus Nybegynder
28. marts 2002 - 23:45 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Intet billede - kun lyd... !

Jeg har prøvet at afspille film i Windows Mediaplayer. 2 ud af 4 kunne ikke afspilles, da der kom en besked, "Fejl under overførsle af codecs". Har I et link, hvor jeg kan downloade nogle af disse codecs ??

Ved den ene af filmene, kommer der kun lyd. Og ved den anden kommer der hverken lyd eller billede ;(

Håber I har et svar !!

Lige en lille detalje: under 'filtype', står der 'videoklip', hvor imod, hos de 2 film som fungerer, står der under 'filtype' - 'MPEG-fil'
Avatar billede iq-n Nybegynder
28. marts 2002 - 23:53 #1
Jeg har samme problem, ved dem uden lyd siger den nogle gange det er 'Windows Media Audio Codec' der mangler, men når man prøver at få fat i den sker der ingenting

p.s. videoklip er .avi-filer
Avatar billede procsus Nybegynder
28. marts 2002 - 23:56 #2
ok - takker.... så er vi i samme 'båd' :/
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. marts 2002 - 00:00 #3
Og vi er ikke alene jeg kender flere
Avatar billede nogetfx Nybegynder
29. marts 2002 - 00:51 #4
Lyd format skulle vel ikke være "PCM" for så vil jeg gerne springe med over i den båd..
Avatar billede nogetfx Nybegynder
29. marts 2002 - 01:06 #5
Jeg har lige løst et af mine codec-problemer hvis i går ind i VirtualDub, så i mit tilfælde der meldte den fejl, men skrev navnet på det codec den mangler, igen i mit tilfælde var det intel h.263
Avatar billede procsus Nybegynder
29. marts 2002 - 02:19 #6
Jeg fandt selv "fejlen", men tak for rådene !!!
Jeg skulle downloade den nye DivX5ProGainCodec :Þ
Jeg havde den gamle DivX_311alpha !
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. marts 2002 - 12:57 #7
Den har jeg, der er stadig ingen ting.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. marts 2002 - 13:12 #8
Det er jo tusinder af codecs derude, og en avi fil kan være skrevet i mange forskellige sprog, netop af denne grund!

Prøv at søge på codecs, eller mon ikke der findes en codecs.etellerandet derude ???
Bare husk at bemærke hvorvidt de codecs i ønsker at downloade nu også er free/gratis
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. marts 2002 - 13:14 #9
jeg har prøvet det, jeg har haft problemet i ½ år
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
29. marts 2002 - 16:22 #10
Typisk problem, hvis man tidligere har haft DivX 3.11 installeret og opgraderet til 4.et-eller-andet. Hvis man har svaret ja til at 4'eren også skal afspille 3.11, så er symptomet at man kun får lyd og ikke billede...

Afinstallér DivX og geninstallér 3.11... Derefter installeres 4'eren igen, men denne gang svares "nej" til spørgsmålet om den også skal afspille 3.11 *bingo* - Der er hul igennem :-)
Avatar billede flyver23 Nybegynder
01. april 2002 - 15:04 #11
Jeg har et program, som har hjulpet mig med at løse problemet. Det installerer automatisk en masse Codecs, som skal bruges til .AVI filer.

Kom med din mail adresse, så sender jeg det til dig. (det fylder 800 Kb)

Vh Flyver23
Avatar billede iq-n Nybegynder
01. april 2002 - 16:37 #12
omega-web@hotmail.com
Avatar billede flyver23 Nybegynder
01. april 2002 - 21:59 #13
Hej Iq-n Din mail adresse er ikke korrekt.
se forøvrigt www.eksperten.dk/spm/182921 og fortæl mig om du stadig ønsker programmet tilsendt.

Vh Flyver23
Avatar billede iq-n Nybegynder
17. april 2002 - 20:50 #14
Luk???
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. april 2002 - 23:37 #15
undskyld den hedder omega_web@hotmail.com
Avatar billede iq-n Nybegynder
29. april 2002 - 23:39 #16
Men det er i orden nu.
Avatar billede procsus Nybegynder
30. april 2002 - 14:53 #17
Det virkede med den nye DivX5, tak !!