Avatar billede xiii Nybegynder
28. marts 2002 - 21:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

A7V333 og AMD XP 1800+

Jeg har netop samlet en PC, der indeholder ovenstående komponenter og alting kører perfekt.
Men jeg har dog 2 spørgsmål jeg gerne vil have svar på.

Det første går ud på at CPU temperaturen er ca. 60 grader celcius, hvilket jeg synes er rimelig meget, er det normalt eller hvad?

Det andet spørgsmål er: under Voltage Monitor i Asus PC Probe skriver den at den kører med 13,376 Volt hvor "normalen" er 12 volt, sker der noget ved det, isåfald hvordan ændrer jeg det !?

/xiii
Avatar billede slyhn Nybegynder
28. marts 2002 - 23:47 #1
Hvor varm må den blive jfr. manualen??

(Når man vil have mere lys ud af lommelygten, skal man også gerne have lidt flere volt)!

Det kunne jo også være at den målte formeget volt og temperatur. Vores lille hobby voltmeter stemmer jo heller ikke overens med Elektrikkerens profesionelle Fluke.

Mener ikke at man kan ændre spændningen i en alm. power supply til computere.
Avatar billede gpa Nybegynder
29. marts 2002 - 00:23 #2
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
29. marts 2002 - 11:46 #3
Hejsa.....

Jeg kender et par stykker der netop den CPU, og de fortæller at deres typisk ligger på 60-68 grader Celsius.......det er normalt for en AMD processor af den størrelse.....:-)

Mr.Athlon
Avatar billede steen12 Nybegynder
30. marts 2002 - 23:58 #4
Problemet ved din,er forkert køling,du er ikke dn eneste kan jeg se.
Jeg har lige samlet 2 stk med soltex bundkort 200/266 fsb med xp 1800+.kølerne er NC Supersilent til 274,00kr Resultat: De har aldrig
været oppe på mere end 46 grader,det var da jeg testede dem med 3d marks 2002. Prøv der hej Ps.køler købt ved Studiedata aps.
Avatar billede xiii Nybegynder
31. marts 2002 - 11:14 #5
CPU-køleren hedder ThermalTake Silent Viking, men jeg har tænkt på at købe nogle kabinet-blæsere, så jeg både kan få kold luft ind og suge varm luft væk fra CPU'en.
Avatar billede xiii Nybegynder
31. marts 2002 - 11:17 #6
Jeg vidste ikke at 3DMark 2002 er kommet ??!
Avatar billede steen12 Nybegynder
31. marts 2002 - 22:08 #7
Ingen komm..
Avatar billede xiii Nybegynder
04. april 2002 - 22:58 #8
Jeg har sat nogle kabinetkølere (pabst low noise 19dB) i, og nu kommer jeg ikke over 55 grader celcius, så det var nok det der skulle til....
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
05. april 2002 - 05:40 #9
Ja det lyder da fornuftigt. Har en kollega med næsten samme konfiguration som dig, og hans ligger på det samme....:-)
Avatar billede xiii Nybegynder
23. juni 2002 - 00:33 #10
...