Avatar billede compit Nybegynder
27. marts 2002 - 16:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vpn og internet på samme tid

Jeg har 2 computere som er forbundet over VPN.

Den ene er en client, som er en bærbar, som har installeret windows 2000 dk.

Serveren har installeret Active Directory (AD) og jeg har logget brugeren på et domæne over VPN. Det går fint med logon proccesen. og den har ingen problemer med at kopiere filer frem og tilbage.

Jeg har nu et ønske om at komme på internettet på samme tid, men at jeg er logget på serveren.

Hvordan konfigurere jeg serveren, så jeg kan clienten på internettet og være logget på serveren på samme tid.

Jeg skal mere eller mindre bruge en komplet guide til hvordan jeg skal gøre det.......
Samt en mindre forklaring.....
Avatar billede djeclemen Nybegynder
27. marts 2002 - 16:58 #1
Hvad bruger du af Gateways/dns på klienten / serveren??
Avatar billede compit Nybegynder
01. april 2002 - 21:07 #2
jeg er ikke med på hvad du mener....

Er det Gatewayen som bestemmer om den må komme på nettet???

Gatewayen på vpnklienten er den samme som den ip, som den har fået af serveren!!!!

jeg sidder ikke på arbejde lige nu.

men jeg er sikker på at den er

ip : 10.0.0.19
subn : 255.255.255.0
gateway : 10.0.0.19

Hvis det er gatewayen som bestemmer om den må komme på nettet. hvordan ændre jeg den ???

MVH Compit
Avatar billede compit Nybegynder
02. april 2002 - 08:12 #3
her er en lille rettelse..

ip config på klienten giver dette resultat.

ip        10.10.10.29
subnet    255.255.255.255
gateway  10.10.10.29

dns pejer på serveren´s DNS..
Avatar billede compit Nybegynder
03. april 2002 - 08:15 #4
Jeg har selv siddet og roddet lidt med det. Og fandt ud af at jeg skulle slå "BRUG STANDARTGATEWAY PÅ FJERNNETVÆRKET" fra..
Så kunne computeren gå på internettet.

MVH Compit