Avatar billede sysop Juniormester
27. marts 2002 - 10:22 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Norton Antivirus på Win2000 Server

Er der nogle der har erfaring i, hvordan Norton AV 2002 kører på en server, og sløver det betydeligt meget?

Er der evt. nogle antivirus programmer der er bedre til en server.

Kører NAV på clienterne!
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 10:23 #1
Det bedste du kan gøre er at investrere i NAV enterprise edition... Men det er dyrt!
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. marts 2002 - 10:24 #2
Du kan ikke installere Norton AV 2002 på en Windows server - den vil kun installeres på arbejdsstationer!

For at installere NAV på en server skal du bruge:
http://enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?ProductID=23
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 10:24 #3
det er udviklet til at administrerer brugere og håndterer opdateringer samt fjernadministrere brugere fra en eller flere servere!
Avatar billede sysop Juniormester
27. marts 2002 - 10:25 #4
Nogle ide om hvad den koster?
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 10:25 #5
goulduck>> dødt link!
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 10:27 #6
Norton AntiVirus Corporate Edition for Desktops and File Servers:
10 stk. nye licenser a´kr.500,-pr.stk. for det første år, incl. Maintenance. (Du skal min. købe 10 liscenser)
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 10:28 #7
-Til gengæld ruller dette prog. for hårdt!!! Jeg står selv for administrationen på mit arbejde og det er dejligt nemt og overskueligt at arbejde med!
Avatar billede sysop Juniormester
27. marts 2002 - 10:30 #8
Tak for hjælpen.

Lige et tillægsspørgsmål. Skal man så også indtallere Corp edition på clienterne eller kan man lade dem kører NAV2002?
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 10:31 #9
det er med i pakken du får klient programmerne med som bliver installeret fra serveren!
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 10:32 #10
Hvis det er til et firma må dette klart anbefales... Men er det bare til dig selv derhjemme vil jeg nok bare smide NAV2002 på hver enkelt maskine!
Avatar billede sysop Juniormester
27. marts 2002 - 10:37 #11
Ja det er til et firma. Det er jo heller ikke sååå dyrt men der er desværre kun 3 klienter. Så det er jo lidt et over køb!
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 10:43 #12
tjaa, men så må der jo bare hænges ekstra i så I kan udvide firmaet med 7 ekstra mand! :-)

-Tak for point, og held og lykke med projektet....

/Jakeman
Avatar billede sgatke Nybegynder
27. marts 2002 - 15:15 #13
Du kan faktisk slippe noget billigere.
Kig efter Norton AntiVirus SmallBusiness Edition. Den fås til 5 maskiner (f.eks. 2 servere, 3 PC eller hvordan du nu vil kombinere det).
Vejledende pris for en 5-bruger NAV SmallBusiness er 3.030 kr. excl. moms. Du skal dog være opmærksom på at denne pakke IKKE indeholder AV til din Exchange server (hvis du altså har sådan en).

Det du får er, en Server version samt en client version. Du kan så vælge at lade serveren sørge for at de nye av-definitioner automatisk bliver distribueret videre til arbejdsstationerne.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. marts 2002 - 16:00 #14
jakeman> Ja, jeg kan se at Symantec har nogle problemer med deres servere - det virkede da jeg posted det.

Og hov, nu i dette sekundt, er det begyndt at virke igen.