Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:25 Der er 29 kommentarer

spejling af indbakke

Hej, jeg vil gerne have mine indbakker til at spejle hinanden på 2 computere der er på netværk. Så når jeg fx læser en post på den ene, er den også læst på den anden osv. Jeg har prøvet med IMAP, men kan ikke modtage post. Adressekartoteket skulle også gerne være det samme i indbakken når jeg logger på. Den ene computer kører på ME den anden på 98...
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2002 - 11:27 #1
Er det Outlook 2000 eller hvad?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. marts 2002 - 11:28 #2
Er det ikke bare et spørgsmål om at læse fra samme fil, outlooks fil - det gør jeg og det fungerer perfekt.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 11:28 #3
Det kan godt lade sig gøre, men det vil give dig store problemer hvis du har programmet åbnet på 2 computere på samme tid.... Bruger du Outlook Ekspress ???
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:30 #4
jeg bruger outlook express
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:30 #5
hvordan får du den til at læse fra samme fil fotograf ???
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 11:32 #6
Jeg har forsøgt med min Outlook Ekspress, jeg kan godt køre det fra begge computere, men hvis jeg åbner begge programmer på samtidig giver det rod i filerne. Hvis den ene ikke har skrive rettighed udfører den ulovlig handling.....
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 11:33 #7
fotograf> Bruger du Outlook Ekspress ??
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:33 #8
jep
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. marts 2002 - 11:37 #9
Nu bruger jeg Outlook 2000 - men jeg flyttede blot outlook-filen - næste gang outlook startede spurgte den mig om placering og vupti
- det fungerede og fungerer stadig - også 2 styresystemmer
- men samme outlook udgave!
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2002 - 11:38 #10
Du kan ikke få det til at virke på andre måder end ved at have dine postfiler liggende i en fælles mappe, men det betyder så at du kun kan have et program åbent af gangen. Da de jo skal loade disse filer.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. marts 2002 - 11:38 #11
outlook.pst !
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:41 #12
Mit problem er at jeg har flere mail konti, og gerne vil ha det til at virke på dem alle (altså ikke på kryds). Det kan da ikke passe at det ikke kan lade sig gøre...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. marts 2002 - 11:43 #13
Er du ene mand på begge maskiner - eller er i to fysiske personer ??

Som schulze skriver kan min 'fidus' kun fungerer ved en aktiv åben program ad gangen !

Ellers skal du på en postserverløsning.
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:44 #14
vi er 2, men kan godt koordinere at åbne et program af gangen.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 11:44 #15
Du kan godt have flere konti på begge computere uden at du skal dele filerne.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2002 - 11:46 #16
Sæt dit ene postprogram op til ikke at slette posten fra serveren.
Så skal de dog begge tjekke mail, men det virker fint.
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:47 #17
det har jeg allerede. Men det er irreterende at jeg ikke kan se om der er svaret på mails, og at adresserne ikke bliver opdatere i begge i indbakker...
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2002 - 11:49 #18
Nå men det kan du altså kun med f.eks. exchange server. Desværre.
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:51 #19
hmmm. ÆV.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 11:52 #20
Hvis I godt kan nøjes med at have et program åbent ad gangen, skal du bare dele den mappe du har dine Outlook Ekspress filer i på den ene computer. Så skal du gå ind i regedit på den anden computer og søge efter den placering dine Outlook Ekspress filer har. Ændrer det til placeringen på den anden computer. Så skulle det virke.... Det samme kan du gøre med adressekardoteket.
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:55 #21
hvor finder jeg placeringen af filerne til outlook express og adresser ???
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 11:56 #22
Er du vant til at arbejde i regedit ????
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
26. marts 2002 - 11:57 #23
nope
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2002 - 11:58 #24
c:\windows\Brugernavn\lokale indstillinger\microsoft\
Ca. der, det er lidt forskelligt fra operativsystem til operativsystem.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2002 - 11:59 #25
Lokale indstillinger er en skjult mappe så du skal lige slå "skjul system mapper" fra.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 12:02 #26
Ok, så går du ind i Outlook Ekspress på computer 2 og klikker på Indstillinger i menuen Funktioner, klik derefter på fanen Vedligeholdelse, og klik på knappen Lagringsmappe.
Klik på Skift, og vælg den mappe hvor filerne ligger på den anden computer.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 12:07 #27
Husk at der skal være fuld skriverettighed til computer 1, fra computer 2.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
26. marts 2002 - 12:27 #28
Kan du få det til at virke ????
Avatar billede nardus Nybegynder
28. maj 2002 - 09:06 #29
Skal der være tale om den samme version af OE for at få det til at virke?