Avatar billede answermaster Nybegynder
25. marts 2002 - 20:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Luk Spm.

Jeg har et forslag til en ny knap.

Når man har oprettet et spm, og fx. ikke har fået nogle svar, eller at svarene ikke passer til forspørgelsen, så burde der være en "Luk Spm" knap så spørgsmålet forsvinder for altid!

Der er 2 fordele!

* Der bliver mere plads på eksperten
* Man finder ikke noget man ikke kan bruge, hvis  man fx. søger efter noget.

Jeg synes bestemt at i skulle oprette en sådan knap!

/Answer
Avatar billede michaelb Nybegynder
25. marts 2002 - 20:06 #1
Måske ville den blive misbrugt!!
Eller måske hvis en bruger er blevet anmeldt, og han ikke vil slettes, er det jo så enkelt bare at slette spørgsmålet!

.::Michael::.
Avatar billede michaelb Nybegynder
25. marts 2002 - 20:07 #2
...Ellers kan jeg godt se ideen i det..!
.::Michael::.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
25. marts 2002 - 21:45 #3
God ide du der har fået!

Der er ikke noget ved at sende et "svar" til sit eget spm og så acceptere svaret bare for at få spm lukket og trække sine udlovede point tilbage. Og der er heller ikke noget ved en liste af søgeresultater der indeholder accepterede men ubesvarede spørgsmål.

Et lukket spm behøver jo ikke være det samme som et slettet spm som michaelb er inde på, men fordele og ulemper herved skal naturligvis også overvejes. Men som jeg ser det BØR det tænkes sammen med søgefunktionen og ikke kun sammen med pointregnskabet. Lukkemuligheden kunne jo indebære at de (evt. resterende?) udestående p blev ført tilbage til spm-stilleren.

Der har også været diskuteret en auto-luk-funktion baseret på en timer der kunne lukke spørgsmål efter en vis tid uden aktivitet. Men de to ting behøver jo ikke udelukke hinanden. Auto-luk skulle være for at få ryddet lidt op efter folk der ikke gør det selv så at sige.

Jeg har selv et spm ude der ikke er kommet nogen reaktioner på. Om det skyldes at titlen, pointene eller kategoriplaceringen skulle have været anderledes - eller noget helt tredje - ved jeg ikke. Men sker der ikke snart noget må jeg selv "svare" og "acceptere" selv om det ikke vil give et acceptabelt svar på spørgsmålet.
Avatar billede summer Mester
26. marts 2002 - 08:05 #4
answermaster>>> God ide. Det er simpelthen træls, at lede i databasen og så finde intetsigende "besvarede" spm.
En eller anden lukkefunktion var ønskelig.
Avatar billede answermaster Nybegynder
26. marts 2002 - 10:07 #5
Ja.
Avatar billede answermaster Nybegynder
26. marts 2002 - 10:09 #6
F.eks. Når dette spm. er færdigdiskuteret og ingen har svaret som et svar, og der jo alligevel bare er 0 point, så kunne det lige så godt blive slettet.(Hvis det ikke skulle bruges på et andet tidspunkt!)
Avatar billede admin Novice
27. marts 2002 - 14:59 #7
Det er en god idé som vi vil tage fat på...
Avatar billede answermaster Nybegynder
27. marts 2002 - 18:02 #8
Tak for det! =)