Avatar billede hijklm Juniormester
25. marts 2002 - 14:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

JVC GR-DVX44

Jeg er rookie indenfor digitale videokameraer, men har lidt kig på subj.
Mit spørgsmål er så:

Der står at dens optage format er "Mini DV". Hvad vil det sige? Og hvordan afspilles det?

Derudover kunne jeg da godt tænke mig at høre nogle kommentarer om ovennævnte kamera.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2002 - 15:19 #1
Du kan anskaffe dig en MiniDV båndoptager, eller overspille den til din VHS båndoptager via udgangen på dit camera.

DV står for forkortelsen Digital Video signal.

Fuld DV overfører op til 50 Mb/s, der anvendes af DR og de andre tv stationer.

MiniDV overfører op til 20-25 Mb/s

ps. jeg kender ikke det pågældende kamera

/per
Avatar billede hijklm Juniormester
26. marts 2002 - 16:11 #2
Hoejrup send et svar så jeg kan give dig point... :)
Avatar billede hijklm Juniormester
28. marts 2002 - 13:08 #3
Hmm, hoejrup vil åbenbart ikke have pointene, så jeg bliver nødt til at lukke spørgsmålet, sorry.