Avatar billede xiii Nybegynder
11. juni 2000 - 12:50 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Lexmark printer

Da mine blækpatroner til min nuværende printer er blevet tomme, overvejer jeg at købe en Lexmark 1100 eller en Lexmark Z11 printer. Disse printere kan man få til en ret overkommelig pris diverse steder, og de koster ca det samme som nogle nye blækpatroner til min nuværende printer. Er der nogen der kan anbefale de angivne Lexmark printere eller er det noget skidt?
Avatar billede krusell Nybegynder
11. juni 2000 - 14:12 #1
Tja, som du selv siger, så koster de det samme som en ny blækpatron.
Så hvis du skal bruge din printer til andet end at udskrive s/h dokumenter en gang om ugen, kan det kun betale sig at bruge lidt mere. Personligt er jag skiftet fra lexmark til hp, da jeg ikke har haft de bedste erfaringer med lexmark, men det var også de billige modeller, så du kan nok stadig holde dig til lexmark, men hold dig fra de billige, de bruger mere blæk og holder i kortere tid. I længden kan det bedre betale sig at købe de størrere modeller.
Du behøver selvfølgelig ikke at købe de allerdyreste, med alt muligt ekstra udstyr, som udskrivning på begge sider og den slags, men (for sidste gang) hold dig fra de billige.

krusell
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
11. juni 2000 - 14:41 #2
Det er efter min mening et skidt råd!
Hvorfor dog holde sig fra de billige, når Canon laver helt igennem respektable printere.
BJC-2100 (A4) farveprinter, USB,parallel  895,00 Kr.
En ganske udemærket printer, til den private bruger. Og så koster patronerne ikke en daddel!
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
11. juni 2000 - 14:44 #3
Det er vildt overkill at give 5000 kr for en lynhurtig og blæk besparende printer, hvis ikke det er det man har brug for!

Det er lidt ligesom dem der køber en 800 Mhz motherfucker PIII til tekstbehandling.

Som IMMA var inde på i nyhederne forleden, så er der al for meget af den slags!

/Jimmi
Avatar billede denboj Nybegynder
11. juni 2000 - 15:05 #4
Hejsa, jeg har i øjeblikket en canon bjc 4200 og jeg kan ikke anbefale nogen at købe canon. Jeg har længe tænkt på at skifte så jeg har læst en del printer anmeldelser i computer bladene. De bilige Lexmark printere har i overall ofte fået højeste rating. Fordi få noget for prisen har talt så meget som det gør. Jeg rådede en af mine kammerater til at købe en Lexmark og den skriver suverent. God opløsning, fin kvalitet, lidt langsom - men intet at sammenligne med canon.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
11. juni 2000 - 15:27 #5
Jeg har aldrig fortrudt mig køb af en Canon, men har på den anden side heller ikke nogen erfaring med mindre Lexmark.

Aner derfor ikke om det er kvali.

Meeeen, som du selv siger, så er det faktisk muligt at få en rigtig god printer til en meget billig penge!

Det der (Den skal være dyr!) er fortid.

Det var det der var min pointe, ikke nødvendigvis at Canon er gude printeren!!!

/Jimmi
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
12. juni 2000 - 03:53 #6
Lexmark 1100 er bygget over et modificeret execjet2 vaerk. Dog er der kommet saa meget plastic ind i printeren at der ofte opstaar problemer med papir fremfoeringen. Bemaerk ogsaa at Lexmark for snart et aar siden udfasede de originale patroner, og gik over til HC patroner med halvt saa meget blaek i(Prisen faldt ca. 20%)

Lexmark Z51/3xxx/5xxx/7xxx er relativt nye printere med forskellige udgaver af samme vaerk. Der er mange problemer med disse printere, specielt fordi driverne er fuld af fejl.
Printerne er ogsaa lukket inde i et kabinet som ikke giver brugeren adgang til blaekpuder og skraber. Dette goer at kunden ikke selv kan vedligeholde sin printer. Hvor man paa de fleste andre printere kan tage patronen ud og rense den, samt fjerne overfloedigt blaek fra skraber og pude, er dette umuligt paa f.eks. Lx3200. Den eneste loesning er at sende printeren til service...Lexmark får meget gode anmeldelser fordi deres printere aldrig er blevet testet igennem laengere tid.
Generelt er Lexmark blaek ogsaa meget dyrere end andre maerker.

Canon laver relativt gode printere, dog har de en tendens til at traekke papiret skaevt, samt er en smule for lyse i udskriften. De billige serier 2xx/2xxx/4xxx etc. er som regel dyrere i drift end tilsvarende modeller fra andre maerker.

HP laver glimrende printere...En ulempe er dog at der som regel ikke er plads til lige saa mange stykker papir i papirbakken som hos Canon eller Lexmark.

Epson producerer nok de bedste printere overhovedet. De kan levere udskrifter op til 1440 dpi, og er relativt billige i drift(Dog ikke deres 300 serie).  En ulempe er at de larmer mere end noget andet maerke.

Avatar billede xiii Nybegynder
12. juni 2000 - 13:28 #7
Det skal måske lige tilføjes at min nuværende printer er en Epson Stylus Color, og den er jeg meget tilfreds med. Blækket koster bare en del...!
Avatar billede krusell Nybegynder
13. juni 2000 - 17:23 #8
Ja, ok.
jeg kender ikke til canon, men med lexmark kan det ikke betale sig.
Og man behøver heller ikke at bruge 5000 på en printer.
Jeg har selv en HP deskjet 930c til 1600.
Den er kanon
Avatar billede jacon Nybegynder
16. juni 2000 - 21:52 #9
Man kan kun sige en ting om Lexmark, det er en kanon kvalitet at de nye printere kan skrive ud, men deres storer minus er at deres farvepatron koster ca. 350,- og ikke kan holde længere tid end en HP som vil koste fra 229,- til 299,- så jeg vil råde dig til at overveje hvor meget du skal bruge den. Men under alle omstændigheder skal du checke HP 930C ud for det er en HELT kanon printer den er Lydløs og har en vildt god kvalitet, det er et musseklik og det næste man oplever er en A4 side at der er skrevet ud, uden at man lægger mærke til det.. "SKAL OPLEVES"
Avatar billede xiii Nybegynder
20. juni 2000 - 08:31 #10
Min idé med at købe en Lexmark printer var, da de er så billige, at anskaffe den, bruge og når den så løber tør for blæk, forsøge at sælge den eller "smide" den væk! Derefter kunne man så købe en ny!
Avatar billede denboj Nybegynder
22. juni 2000 - 12:29 #11
xiii// Undskyld jeg siger det, men det er altså en sindsyg dårlig idé - Har du nogensinde hørt om miljøet ?
Avatar billede plh Nybegynder
26. juni 2000 - 03:02 #12
Jeg har selv en Lezmark Z11 og den perfekt. Den printer i fotokvalitet og den dækker mere end riglig ens behov. Patronerne er dog lidt dyre. 279,95 for en sort og ca. 380 for en farve, men alt i alt er den en god printer og så koster den heller ikke det hvide ud af øjnene
Avatar billede d-boy Nybegynder
03. maj 2002 - 17:33 #13
Jeg har selv en lexmark Z12 og er fuld tilfreds med den,kvaliteten når man printer billed ud er fuld tilfreds meeen, det er måske ik lige den hurtigste på jorden.men for de billige pengen den koster er den et godt køb
Avatar billede sarkis Nybegynder
26. maj 2003 - 01:24 #14
undskyld før
jeg har en lexmark Z51 og jeg er meget utilfreds med den. Den var god de første par uger men heller ikke mere for så begynder problemerne. Mit råd er: hold dig væk fra Lexmark...