Avatar billede norsker Nybegynder
25. marts 2002 - 10:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DHTML dropdown menu ovenpå flash element.

Flash lægger sig altid øverst ovenover andre elementer (eksempelvis almindelige HTML layers), men jeg ved at det kan lade sig gøre at få flashen til at lægge sig under. Jeg har engang hørt fra nogle WEB500 udviklere, at det kan lade sig gøre.
Jeg har en dropdownmenu, som skal kunne droppe ned over et flashelement.
Hvordan gør jeg, så flashen ikke lægger sig øverst?

mvh. Jeppe Norsker
Avatar billede sukos Juniormester
25. marts 2002 - 10:49 #1
Ja, jeg har set nikolajdu gøre det, det var vist noget med Iframes.
Han dukker nok op på et tidspunkt :o)
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
25. marts 2002 - 11:06 #2
Du har samme problem som eksperten.dk har ved Microsoft's flash banner.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2002 - 11:10 #3
Har du prøvet med:

<table>
<tr>
<td>
<iframes src="http://www.dsds.dk/flashfil.html"></iframe>
</td>
</tr>
</table>

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. marts 2002 - 11:11 #4
<table>
<tr>
<td>
<iframe src="http://www.dsds.dk/flashfil.html"></iframe>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede norsker Nybegynder
25. marts 2002 - 12:05 #5
Jeg har ikke rigtig forsøgt noget endnu, men jeg fik også et hint fra DHTML forum'et, så hvis bare et af jeres forslag holder, så er jeg glad. Jeg kommer tilbage med point, når jeg har testet lidt i eftermiddag. Det andet forslag er at placere flashen i et layer med lavere indeks end det som skal henover, og sætte noget transparency i swf eksport-settings. Det bliver spændende at forsøge.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2002 - 18:03 #6
Det er noget mere kompliceret end det. Der er et forslag til hvordan her:

Det virker kun i IE og kan på ingen måder komme til at fungere i Netscape.

http://www.flashkit.com/tutorials/Tips_And_Techniques/Flash_an-Wouter-675/index.shtml

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2002 - 22:08 #7
hvorn går det her???
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2002 - 11:06 #8
Scriptet på flashkit.com virker som beskrevet, men jeg kan tilføje at det heller ikke duer på Mac/Explorer.