Avatar billede norsker Nybegynder
25. marts 2002 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DHTML dropdown menu ovenpå flashelement.

Dette spørgsmål er i første omgang kun oprettet i DHTML kategorien, men jeg prøver også flash senere, hvis der ikke er held her.

Flash lægger sig altid øverst ovenover andre elementer (eksempelvis almindelige HTML layers), men jeg ved at det kan lade sig gøre at få flashen til at lægge sig under. Jeg har engang hørt fra nogle WEB500 udviklere, at det kan lade sig gøre.

Jeg har en dropdownmenu, som skal kunne droppe ned over et flashelement.
Hvordan gør jeg, så flashen ikke lægger sig øverst?

mvh. Jeppe Norsker.
Avatar billede cdc Novice
25. marts 2002 - 10:40 #1
Norsker: kig på menuen kategorioversigt her i spm. det er samme problem, og den er heller ikke løst endnu.....selv på eksperten

/cdc
Avatar billede getalife Nybegynder
25. marts 2002 - 10:45 #2
You have to place the Flash movie in a DHTML layer at a Z Index of  1, then
ensure that your DHTML menus sit at a Z Index above this, for example 100.
Then finally you must set the following parameter for the flash movie:
<param name="wmode" value="transparent">
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2002 - 12:44 #3
<ole>
getalife >> Kilde ...?
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2002 - 12:47 #4
Mig bekendt er eneste mulighed at lægge et DHTML-element i et windowed element - f.eks. en scriptlet:
  http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q177/3/78.ASP
/mvh
Avatar billede getalife Nybegynder
25. marts 2002 - 13:08 #5
olebole.. aner det ikke.. fandt det for et par dage siden vha Google :o)
Avatar billede helle_fred Nybegynder
25. marts 2002 - 15:36 #6
Hvis du tilføjer den omtalte parameter (<param name="wmode" value="transparent"> ) til Flash-filmen, kan du lægge hele filmen i et DIV-lag og på sædvanlig vis (med z-index) styre præcis hvor Flash-filmen skal ligge i lagkagen.
Avatar billede norsker Nybegynder
25. marts 2002 - 15:58 #7
Tak for tippet.
Jeg kan få det til at virke i Explorer på PC. Det virker ikke i Netscape på PC og mac fejler uanset browser. Er der en metode, som er bedre understøttet?
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
02. april 2002 - 13:54 #8
det er den tilføjede parameter til flashreferencen, der ikke er understøttet af andet end IE, så hvis den er nødvendig for at det virker, kan du desværre ikke klare browserproblemet...