Avatar billede pixeling Nybegynder
24. marts 2002 - 17:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Skærmoutput på sit fjernsyn

Any one.. jeg har brug for hjælp!!

Jeg vil godt have mit "skærmoutput" over på mit TV så jeg kan se film/videoklip.
MEN mit problem er at jeg ikke kan få farver på! jeg kan godt få billede frem med INGEN farver?? Why Why Why..

Mit tv er ca. 4-5 år gammelt så det er i riiimelig stand (Panasonic "Quintrix" 28')

Hjæææælp!
Avatar billede exodusdk Nybegynder
24. marts 2002 - 17:10 #1
Uden at være haj til det, kan det så være noget med PAL og NTSC formaterne...
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2002 - 17:11 #2
Hvilket kort har du?
Avatar billede nuki Nybegynder
24. marts 2002 - 17:12 #3
Det er fordi outputtet er NTSC det skal være PAL
Avatar billede pixeling Nybegynder
24. marts 2002 - 17:14 #4
Geforce 2 med tv out
Avatar billede pixeling Nybegynder
24. marts 2002 - 17:14 #5
Ja PAL B.. ja det er prøvet ? :/
Avatar billede pixeling Nybegynder
24. marts 2002 - 17:15 #6
Det er vildt wierd.. og ret pres.. har ikke kunne løse det længe..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. marts 2002 - 17:16 #7
bruger du S-Vhs?
Hvis Ja.. så er det pga. dit TV ikke kan vise S-Vhs sinaglet!

har du et phono stik på også?? (rundt stik med hul i midten)
hvis ja.. brug det.. så virker det!
Avatar billede echsphilee Nybegynder
24. marts 2002 - 17:17 #8
Avatar billede echsphilee Nybegynder
24. marts 2002 - 17:17 #9
kunne vel egentlig godt være et svar...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2002 - 17:17 #10
Havde står det på din video udgang? component video?

/per
Avatar billede pixeling Nybegynder
24. marts 2002 - 17:18 #11
Det er S-Vhs?? hvad søren gør man så??
Avatar billede cgleerup Nybegynder
24. marts 2002 - 17:19 #12
Det lyder lidt som et opsætnings eller kabel problem!

Først er det en god ide lige at tjekke kabeltilslutningen en ekstra gang for prins knuds skyld - tjek også om du bruge svhs/component eller phono/composit - et phonokabel er det du kender fra nogle stereoanlæj, videokameraer og recivere - et svhs kabel er nemmest at forklare ved at sammenligne med et ps2 stik, altså rundt og med en række af små ben rundt i en cirkel. Når du har kontroleret hvilket kabel du bruger og om der skulle være eventuelle løse forbindelser, vælger du skærmegenskaberne på din computer og tjekker her at de tv out står på følgende indstillinger, PAL, og henholdsvis SVHS eller Phono alt efter hvilket kabel du benytter.

Hvis dette ikke ændre på forholdende kan fejlen skyldes at du - i tilfælde af at du benuytter svhs stik, ikke har en funktionel converter, altså den enhed der søger for at signalet kommer fra dit svhs stik og til dit fjernsyn eller din scartkabel tilslutning.

Men altså PAL B - og SVHS eller phono, (det var det med at tjekke.)

Med hensyn til de eventuelt løse forbindelser kan dette tjekkes ved at ryste lidt med kablerne, er der en løs forbindelse vil dette sandsynligvis kommer til udtryk ved at billeder flimrer eller forringes væsntligt i kvalitet!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. marts 2002 - 17:20 #13
S-VHS => Rundt stik med 4-5 ben i
Phono => rundt stik med et hul i midten!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. marts 2002 - 17:21 #14
du går ned til den din lokale Radio/TV forhandler og køber en S-vhs Compisite adapther (rundt stik på ca 2 cm med hun S-vhs og Han composite) jeg bruger selv sådanne et det koster ca 75-100kr!
Avatar billede pixeling Nybegynder
24. marts 2002 - 17:22 #15
Det er (S-VHS => Rundt stik med 4-5 ben i) Skal det så køres gennem min video?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. marts 2002 - 17:22 #16
har du S-vhs IN på din video da? eller hjælper det ikke!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. marts 2002 - 17:23 #17
Takker for Pointz ! ;o)
Avatar billede pixeling Nybegynder
24. marts 2002 - 17:23 #18
"cgleerup" tak for din forklaring!! men der var en lidt før dig!! men ellers tak så!
Avatar billede pixeling Nybegynder
24. marts 2002 - 17:23 #19
TARK FOR DIN HJÆLP "rkhdk"