Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2002 - 22:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hacket??

jeg har ved et tilfælde kikket lidt i min MESSAGES log's og fundet nogle RET UNDERLIGE connections med nogle IPER fra .BE (Belgien) .NL (Holland) .net (England) Med flere. Det er KUN PÅ MIN FTPSERVER port... (21)  er det hackere? POSTER lige mine logger som links..
www.coool.dk/log1.txt
www.coool.dk/log2.txt
Det er i alt 9 forskellelige IP'er! 3 af dem har været der 2 gange!

Eller er det bare RENT tilfælde??

Non ander logger hvor jeg kan se hvad der er foregået???

Hvad gør jeg ved det?

Min Linux er REDHAT 7.2
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. marts 2002 - 01:29 #1
Det er ret svært at sige hvad det når man ikke kan se dine logfiler. Prøv at komme med uddrag.

LuF
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. marts 2002 - 01:35 #2
Ja, jeg mener at det ville være nemmere at se i loggen hvis du sorterer alt det unødvendige fra.

I de to logfiler du har er der to forskellige ftp servere, hvilken en bruger du ? ftpd eller proftp ?

De entry som jeg lige har kunnet finde på ftpd er temmelig intetsigende, de fortæller ikke andet end at der er en der har oprettet en forbindelse til serveren.

Bruger du ikke PAM til ftp dæmonen ? (inetd eller xinetd)
Det bør du gøre.

LuF
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2002 - 08:31 #3
Det er oz derfor jeg spørger om der er andre logs hvor jeg kan se hvad der er foregået? Da brugte jeg Wu-FTPD! Men skiftede til PROFTPD Bekke køre på XIENTD
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2002 - 08:34 #4
Prøv at kikke www.coool.dk/hacker.txt.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2002 - 18:59 #5
hmmm lukker