Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2002 - 13:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål opdelt i sider

Når en tråd kommer op på 50+ indlæg, begynder den at blive ganske tung at hente på en standard ISDN.

Derfor vil jeg foreslå tråde kan opdeles i flere sider efter hvert X'ende indlæg.
Avatar billede dmcn Praktikant
23. marts 2002 - 13:26 #1
En anden ide kunne være at lave trådene, så der laves en ny tabel for hvert indlæg, i stedet for at den samme bruges ned over hele siden. Dette betyder, at siden kan loades ind lidt af gangen, så man kan læse nogen af indlæggene imens de andre indlæses.
Avatar billede acid-head Nybegynder
23. marts 2002 - 13:27 #2
Ja, det ville være en god ide...

- Men det skulle være sådan at os med ADSL kan vælge det fra inden under konto-konfigurationen... =)
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. marts 2002 - 13:30 #3
ja... helt klat... jeg vill for alt i verdenen ikke side og bladre mere en en side igennem, er egentlig glad for det som det er, men n0rmality's forslag har potientiale... vil bare kunne vælge det fra...
Avatar billede dmcn Praktikant
23. marts 2002 - 13:34 #4
Baggrunden for mit forslag er lidt "teknisk", men kort fortalt kan det siges således:
Sådan her ser det ud nu:
<table>
  <tr>
    <td>Indlæg</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Indlæg</td>
  </tr>
</table>
Problemet er så, at i en browser loades en tabel af gangen, og den vises først når den er færdigloadet. Hvis man i stedet gør som følger, så vil siden vises løbende mens den loades:
<table>
  <tr>
    <td>Indlæg</td>
  </tr>
</table>
<table>
  <tr>
    <td>Indlæg</td>
  </tr>
</table>
Håber I (og Jacob :) ) forstår. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2002 - 13:36 #5
Lyder fornuftigt :)
Avatar billede cms Nybegynder
23. marts 2002 - 13:52 #6
Helt enig. Men er det ikke lidt halvumuligt at lave, for så vil disse tabeller jo ikke nødvendigvis have samme bredde grundet den forskellige bredde af indlæggene.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2002 - 13:55 #7
bredden kan vel bare tvinges på plads :)
Avatar billede md_craig Nybegynder
23. marts 2002 - 14:11 #8
cms >>> har du hørt om width="" ???
Avatar billede admin Novice
24. marts 2002 - 19:00 #9
god idé. tak :)
Avatar billede dmcn Praktikant
24. marts 2002 - 19:02 #10
admin : Vi kan vel kigge på det i næste uge? :)