Avatar billede 49152 Nybegynder
22. marts 2002 - 02:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskiner og <div> links

Hvis man gerne vil lave links som nedenstående.

<DIV onClick="top.side.location = 'forside.htm'"
    style="cursor: hand;">
Link til forside
</DIV>

Så kan søgemaskinerne vel ikke komme rundt eller hur? Findes der en måde at hjælpe dem på?

Med Venlig Hilsen
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2002 - 08:35 #1
Det har du ret i. DIV, javascript, flash DHTML, vil give mange søgemaskiner problemer.
Løsninger er at skabe statiske sider, der sørger for interlinking af dit site og så linke til disse fra index.html /med textlinks. Hvis du bruger framesæt kan disse tekst links side i ONFRAMES sektionen, ellers kan du bruge NOSCRIPT eller NOEMBED sektionerne. Det er vigtigt at den html kode der placeres i ovennævnte sektioner har form som en halt almindelig flad html side og at de er optimeret til få søgeord. De sider der linker videre i dit site skal også være optimeret til hver deres søgeord og kunne lsæes af mennesker, selvom de er skrevet primært for søgemaskinerne

Spørg hvis du vil vide mere

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2002 - 08:36 #2
halt=helt
lsæes=læses
Avatar billede 49152 Nybegynder
22. marts 2002 - 10:21 #3
Tak for hjælpen. Jeg er ikke 100% indeni din søgemaskine sematik. Jeg kan sagtens se at jeg kan lave nogen normale links, som søgemaskinen rammer ind i men som ikke kan ses på siden. Men hvis man laver sådan noget, resikerer man så ikke at søgemaskinen vil opdage det som fusk. Og black-liste siden. De samme teknikker kunne man jo bruge til at fuske-optimere sin side.

Er der iøvrigt ikke nogen af søgemaskinerne som også kigger efter location = "xxx" og location.href = "xxx".

Venlig Hilsen
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2002 - 14:46 #4
Mig bekendt er søgemaskinerne først nu begyndt at kikke på andre teknologier end ren HTML.

Jeg taler ikke om skjulte links, det vil blive opdaget og straffet. Du placere disse links med fuld synlig tekst (teksten meget gerne med søgeord i, placeret først i teksten) inden for NOFRAMES, NOSCRIPT eller NOEMBED tag'sne, hvorefter søgerobotten vil finde og følge dem til et antal flade HTML sider der er optimeret og linker til resten af dit site. Alle sider er beregnet til søgemaskinerne, men lavet sådan at også menneskeøjne kan se dem uden at det er volapyk der står på siden