Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2002 - 01:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen drev fundet

Jeg har Linux 6.0 på en maskine, men så fik jeg slukket den ved at tage strømmen, det gjore at den kom´mer med en fejl, om at man skal bruge en boot disk.

Så har jeg sat den cd i jeg brugte til at inst linux, men så når jeg prøver at opdatere systemet eller inst linix igen, så skriver den:

"
En fejl er opstået - ingen gyldige enheder blev fundet på hvilke nye filsystemer kunne oprettes. Tjek venligst din maskine for at finde grunden til dette problem.
"

Men hvordan gør jeg lige det? Jeg kan ikke komme ind på maskine pga. den vil havde en boot disk?
Avatar billede patrick_mn Nybegynder
22. marts 2002 - 09:18 #1
Jeg tror den eneste mulighed er at formatere. Det kan du evt. gøre med en windows disk og så derefter installere linux igen.

MVH
Patrick M Nielsen
www.pmnweb.dk
Avatar billede victor44 Nybegynder
22. marts 2002 - 09:31 #2
Check at din bios er korrekt konfigureret til at starte med.

LuF
Avatar billede gathond Nybegynder
22. marts 2002 - 10:27 #3
prøv evt også at se om en anden maskine overhovedet kan bruge disken (det er vel muligt at den ikke virker mere) vil dog tro det er usandsynligt
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2002 - 13:11 #4
Jeg fik det til at virke. Fik et råd om at trykke F3 først, men ved ikke om det var løsningen, men den gik i hvertfald opdateringen igennem, som den ikke kunne der heller.

Så skrev at jeg skulle genstarte og lade den tjekke sig selv også virket det.