Avatar billede zion Juniormester
21. marts 2002 - 21:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kvalitet

Hejsa!

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk der har et grafikkort med TV out og som har forsøgt at køre signalet over til fjernsynet. Det jag gerne vil høre lidt om er kvaliteten. Er farverne gode og kan det bruges til noget.

Jeg har forsøgt at forbinde min computer med mit tv men med et SVCD stik til scar i fjernsynet. Det kommer fint frem men farverne er rigtig dårlige.

Håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaringer.
Avatar billede nuki Nybegynder
21. marts 2002 - 21:25 #1
Jeg har prøvet med et voodoo 3 3500 og det var perfekt det blev endda bedre end på computeren da det bliver lidt mere udtværet.

-Nuki
Avatar billede cgleerup Nybegynder
24. marts 2002 - 17:25 #2
For lige at være sikker, mon ikke dit SVCD stik er det der almindeligvis betegnse SVHS?

Hvis dette er tilfældet ligner det en lille smule et ps2 stik og så kan problemet ligge i at dit fjernsyn har problemer med dette signal, eller at dit scartstik ikke samler de to signaler fra svhs kablet ordenligt.

En anden ting er dine skærmegenskaber, disse skal sættes til PAL og så skal du sætte outputtet til SVHS, hvis der er valgmuligheder for dette.

Det direkte svar på dit spørgsmål må være, at ja - almindeligvis fungere tv-out signalet fra en pc, rent kvallitetsmæssigt ok!
Men at dømme efter antaller af spørgsmål af denne karakter her på eksperten, må der siges at være flere tilfælde end dette ene, hvor der har været større eller mindre komplikationer med opsætningen af disse kort.

Men held og lykke med dit!