Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2002 - 01:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Disk boot Failure

Hej,

Jeg har genstartet min red hat maskine og nu skriver den.

boot
from ATAPI CD-ROM: Failure ...
Disk boot failure, Insert system disk and press enter.

Jeg kan ikke huske hvilken vers. men mener den er ca. 3 måneder gammel. Hvor kan jeg få den disk fra? Gerne et direkte link
Avatar billede victor44 Nybegynder
21. marts 2002 - 11:15 #1
Den liger sikkert på din installations cd som et image.

Du kan bruge rawrite til at skrive en ny boot disk og med den boote systemet.
Derefter kan du lave en rigtig boot disk eller gøre harddisken bootbar.

Læs dokumentationen for redhat der kan du sikkert finde en beskrivelse og fremgangs metode.

LuF
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2002 - 12:09 #2
Ja, men den kan jeg ikke lige finde. Er det ikke muligt at hente den boot disk et sted fra nettet? Det er det jo med windows m.m.?
Avatar billede victor44 Nybegynder
21. marts 2002 - 12:13 #3
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2002 - 12:58 #4
Det ser godt ud, men ved du hvilken fil jeg helt præcis skal vælge?
Avatar billede victor44 Nybegynder
21. marts 2002 - 13:53 #5
Hvad med boot filen ?

Jeg kender ikke særligt meget specifikt til Redhat distributionen, men det er da nærliggende at
de på deres installations boot disk har lavet et rescue system ligesom andre distributioner.

LuF
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2002 - 14:03 #6
Det er Red hat 6.0
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2002 - 14:04 #7
Alt den skriver er:

from ATAPI CD-ROM: Failure ...
Disk boot failure, Insert system disk and press enter.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2002 - 01:18 #8
lukker