Avatar billede dtn Nybegynder
08. juni 2000 - 12:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Auto Logon

Hvordan få man MacOS 9 til og springe logon processen væk, og bare logge på netværk?
Avatar billede warnich Nybegynder
12. juni 2000 - 22:04 #1
Inde i "Vælger" eller "Chooser", hvis du kører engelsk system - klikker du på AppleShare. Så vælger du den server eller maskine, du vil logge på. Indtast dit brugernavn og pass. Begge dele skal være oprettet på den maskine, du vil logge på. (evt. kan du logge på som Gæst, hvis den maskine, du logger på, er indstillet til at acceptere gæster).
Når du har logget dig ind på maskinen, kommer du til en liste med den eller de harddiske, der er tilgængelige på maskinen/serveren. Ud for hver enkelt disk er der et kryds-af felt. Hvis du sætter flueben i dette felt, vil den pågældende harddisk mounte på dit skrivebord ved genstart. Du kan derudover vælge, om din maskine selv skal huske dit password, eller om du skal indtaste det ved hver genstart.
Så det...
Avatar billede nwt Nybegynder
20. juli 2000 - 16:17 #2
I vælger kan du bede den om at huske dit navn og password til en bestemt server, men det kræver at serveren accepterer dette.
Alternativt kan du oprette et blankt password og installere kontrolpanelet OkeyDokey der accepterer default-knappen i en dialogboks efterx antal sekunder.
Avatar billede dtn Nybegynder
21. juli 2000 - 08:38 #3
Ja, men ved MacOS 9, der har man en nøglering istedet for. Så er det faktisk lige fedt, at man skal taste kode for nøgleringen!!!
Avatar billede dtn Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:50 #4
Ja, men ved MacOS 9, der har man en nøglering istedet for. Så er det faktisk lige fedt, at man skal taste kode for nøgleringen!!!