Avatar billede subaba Nybegynder
08. juni 2000 - 03:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny Hard disk !

Jeg har købt en IBM 13,5 GB harddisk.
Herefter har jeg stillet jumperne til at fungere som en slave, hvor jeg har sat den sammen med min oprindelige hard disk som master.
I computer setup har jeg valgt den som primary slave, hvilket computeren selv fandt frem til.
Min computer har ovenikøbet selv fundet at den hedder IBM og at den er på 13,5 GB.
Men Windows kan ikke finde den !.
Det på trods af at den står til at finde i systemopsætning i kontrolpanel !.
I startbilledet står masterharddriven til prallelporten, men den nye skriver noget med sdram ?!.
Hvordan får jeg færdiggjort opsætningen af min nye 'slave' hard disk ?.
Avatar billede denniss Nybegynder
08. juni 2000 - 03:58 #1
det gør du ved at gøre fdisk fra en dos-prompt... og herefter oprette en partition på din nye disk. (disk 2)
efter at denne er blevet partionneret.. skal maskinen genstartes... nu har du et nyt drev i windows... det skal blot formateret inden du kan bruge det...

held og lykke
Avatar billede subaba Nybegynder
09. juni 2000 - 01:31 #2
Det virkede.
Tak for hjælpen.