Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

mailfilter?

Hej Drenge!

Nogle der kender et godt (evt. gratis) mailfilter til en Domino server.

Mvh.

Kim
Avatar billede roed Nybegynder
19. marts 2002 - 12:10 #1
Hvad skal det filter kunne???
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 12:34 #2
kunne sortere vedhæftede filer fra,
f.eks. bat, exe, com, vbs, vbe osv...

/Kim
Avatar billede frock Nybegynder
19. marts 2002 - 12:37 #3
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 13:33 #4
Hej Frock!

Jeg tænker ikke på et script til Lotus Notes, men derimod et filter til hele mailserveren "Domino"

Mvh.

Kim
Avatar billede cdelicht Nybegynder
19. marts 2002 - 15:02 #5
Kender ingen gode interne Domino filtre! De eksisterer, men min erfaring er, at ingen er særlig gode. Alternativt kan man lade en agent i mail.box ordne sagen, men det vil jeg fraråde dig!!
Det er meget bedre at lade en speciel mailserver sørge for virusscan, filtering osv. MIMESwepper er et af de rigtig gode.
http://www.mimesweeper.com/
Avatar billede mail_m-a-n Nybegynder
01. april 2002 - 19:12 #6
Hej Kim,

Der er flere forskellige løsninger. Nogle af avirusprogrammerne til Domino kan frasortere filer baseret på type. Mimesweeper er også okay, men ikke just gratis.

Hvis du har en ekstra server til rådighed, ville en sendmail server være en fin løsning til, at have foran Domino serveren (ISP->Sendmail->Domino SMTP). Den kan du sætte op til, at frasortere hvad som helst. MEN den kræver altså sin egen PC + at du har tid eller erfaring til, at sætte den op.

http://www.sendmail.com/

//Mailman
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2002 - 00:08 #7
tak for det drenge!