Avatar billede retep Nybegynder
18. marts 2002 - 14:14 Der er 31 kommentarer og
4 løsninger

Idéer til smsultra.dk

Hejsa ;)

Vi har lige smidt http://www.smsultra.dk online, og vil meget gerne have nogle kommentarer/tilbagemeldinger.

Det er specielt idéer til funktionalitet vi er ude efter... Dvs. hvad kan holde brugerne på sitet?

Pointsene bliver fordelt mellem gode svar ;)

På forhånd tak ;)
Retep
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2002 - 14:17 #1
4 reklamer er 3 for mange. Det skræmte mig væk.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:17 #2
1. jeres sms afsendelse skal gøres hurtigere!
2. man får ikke ret meget ud af at registrere hos jer
3. i kunne gøre som coolsms.dk og sende beskeder fra brugerens egen nr.?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:18 #3
el_barto > faktisk så synes jeg, de har gjort et godt job med de bannere der..

jeg så ikke dem ud i siden f.eks.!
Avatar billede luxman Nybegynder
18. marts 2002 - 14:21 #4
for at væer helt ærligt.....
så tror jeg ikke at i har de store chancer...
det kan godt være at der er nogle der vil bruge jeres sms service men ikke nok (tror jeg)
det meste er nok optaget af coolsms....
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:22 #5
yup

coolsms og besked.dk er vist de førende der

og måske også telebesked?
Avatar billede retep Nybegynder
18. marts 2002 - 14:22 #6
bundgaard>> Man får en telefonbog hvis man registrere sig, så man kan holde styr på sine telefonnumre... Men vi er specielt ude efter gode idéer til hvad man kunne tilbyde? Har overvejet en personlig kalender, der kan sende sms ud et par dage før begivenheden indtræffer. Men det er jo allerede indbygget i de fleste telefoner, så det er ikke til at sige om det er en god idé ? Hvad synes I?
Avatar billede Chewie Novice
18. marts 2002 - 14:25 #7
Noget som jeg savner på alle sms sendere er at, der hvor man skriver sms´en skal der kun være plads til så mange anslag i bredden, som der er på en nokia. det gør det nemmere at lave de der små tegneserier som vi alle kender
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:25 #8
hmm..

det med kalenderen er en okay ide..

men stadig..nu er det 10 min siden jeg sendte en sms til mig selv..og den er ikke kommet endnu :/
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 14:25 #9
chewie > hva med os der har Siemens? eller Motorola?
Avatar billede Chewie Novice
18. marts 2002 - 14:26 #10
Coolsms virker af helvede til fortiden det er kun 10% af sms´er der når frem
Avatar billede Chewie Novice
18. marts 2002 - 14:27 #11
i kan jo godt bruge den alligevel det er bare en ekstra service til de bedste :o)
Avatar billede luxman Nybegynder
18. marts 2002 - 14:28 #12
jep...
men coolsms har også gjort opmærksom på det...
men de skal nok komme igen... det tror jeg på..
Avatar billede retep Nybegynder
18. marts 2002 - 14:28 #13
bundgaard>> jup... Vi har samme problem som mange sms-sendere på nettet, hastigheden er begrænset af de gateways vi bruger... Sender jeg til min udbyder går der 1-2 sek (orange) men sender man f.eks. til teledanmark går der nogen gange alt for lang tid :-/

chewie>> Udemærket ide... Men den er svær at lave fordi der skulle laves indtastningsfelter til alle forskellige størrelser af displays.
Avatar billede retep Nybegynder
18. marts 2002 - 14:30 #14
Vi overvejer også at lave et internt brugerforum med upload af billeder samt intern beskedudveksling... Ala alle dating siderne...
Avatar billede Chewie Novice
18. marts 2002 - 14:37 #15
retep >> det er noget i bør tage meget op til overvejelse da det ville udskille jer lidt mere fra de andre .... man kan vel bare lave en afkrysnings funktion eller et eller andet !!
Avatar billede retep Nybegynder
18. marts 2002 - 14:39 #16
chewie>> Jeps... Vi tager det helt sikkert under overvejelse, thx ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
18. marts 2002 - 16:10 #17
chewie---> Skulle folk så sidde og vælge, hvilken tlf. de skriver til??? Jeg aner da ikke hvilken tlf. jeg skriver til, og jeg er også ligeglad med tegneserier, ringetoner og andet ubrugeligt lir. For mig er det primære, at min besked når sikkert frem.
Det er ikke for at være negativ eller nedgøre din idé. Det er bare min mening omkring det. Man kunne jo forestille sig andre, der havde samme syn på det. Men bortset fra det, synes jeg SMS-services er en fin idé. Men brugervenlighed og sikkerhed fremfor alt :)
Avatar billede Chewie Novice
18. marts 2002 - 16:13 #18
oasen>> det kunne jo godt laves på smart måde så folk som dig bare skrev og andre som mig kunne få lov til at lege lidt :o)
Avatar billede darkside Nybegynder
18. marts 2002 - 16:14 #19
Helt ærligt hvis jeg skal komme med lidt kritik så glem det...der er ingen fremtid en SMS sender der sender via mail gateways..
Avatar billede retep Nybegynder
18. marts 2002 - 16:23 #20
Darkside>> Smssenderen er kun en lille del af sitet... Stort set alle smssendere på nettet bruger mail gateways (pånær de førnævnte besked.dk og coolsms.dk). Men de har nu også deres problemer med at få sendt sms'ene ud.

Det at anskaffe egen smsgateway er en økonomisk meget uoverkommelig opgave medmindre man har mange 1000 brugere hver dag. Så det er lidt en kamp mod Goliath.

Netop også derfor vi søger idéer til at gøre indholdet af sitet til mere end blot en smssender... ;)
Avatar billede darkside Nybegynder
18. marts 2002 - 16:24 #21
Hm med hensyn til de ringetoner i har på siden har i en aftale med koda eller?
Avatar billede retep Nybegynder
18. marts 2002 - 16:36 #22
darkside>> Jeps... Det skulle der være styr på ;)
Avatar billede darkside Nybegynder
18. marts 2002 - 16:38 #23
retep, rart at se nogen der har tingene iorden :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. marts 2002 - 19:53 #24
En dejlig enkel og stilfuld side. Det er nogle farver der passer sammen, og siden er let at overskue.

Der er ikke så meget negativt at sige til siden, i hvertfald ikke lige umiddelbart.
Avatar billede sannen Nybegynder
18. marts 2002 - 21:52 #25
jakobclausen>> Tak ;)
Avatar billede gryn Nybegynder
19. marts 2002 - 16:35 #26
Man kunne vel lave en select-box, hvori man kan vælge vilken typt telefon man skal sende til. Textarea'ets størrelse kunne så ændres derefter.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. marts 2002 - 21:21 #27
sannen > No problem, sagde bare min mening.

Undskyld jeg spørger, men hvad har du med dette spørgsmål at gøre?
Avatar billede retep Nybegynder
20. marts 2002 - 09:37 #28
Hey jakobclausen>> Sannen er min kæreste og jeg havde ikke lige tænkt på at hun var logget ind på hjemmecomputeren... Derfor ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
20. marts 2002 - 12:08 #29
Ok, det er bare helt i orden
Avatar billede Chewie Novice
22. marts 2002 - 10:21 #30
retep >> jeg har lige fået en ide mere :o)

Kan man ikke lave en dato bestemt SMS .... eks. min tante har 30 års føs´dag den 28.07.2002 to måneder før går jeg ind på SMSULTRA.DK og skriver en føs´dags hilsen til hende og vælger den dato den skal sendes (28.07.2002)

jeg har set man kan gører det i udlandet ( www.mailsurf.com )
Avatar billede Chewie Novice
22. marts 2002 - 10:24 #31
retep>> ide nr. 3

http://mobil.sol.dk/sms/ kan man sende til flere på engang

det kunne jo også lave :o)

Chewie
Avatar billede retep Nybegynder
22. marts 2002 - 12:04 #32
Chewie>> Jo... Gode idéer ;)
Avatar billede retep Nybegynder
22. marts 2002 - 12:08 #33
Nå, lukker spørgsmålet... Tak for jeres svar, idéer og kommentarer.

Har fordelt lidt i pointene, så jeg synes det er rimeligt ;)

Mvh
Retep
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. marts 2002 - 12:35 #34
jeg takker for point =)
Avatar billede Chewie Novice
22. marts 2002 - 12:37 #35
Takker for points :o)