Avatar billede haarnet Nybegynder
18. marts 2002 - 11:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

W2K Domain Controller og DHCP

Kan en W2K Domain Controller køre DHCP ?
Jeg ved at Win 4.0 Dom. Cont. ikke kunne, men jeg skal bruge et link til et sted hvor det står beskrevet mht. W2K Domain Controller og DHCP
Avatar billede becko Nybegynder
18. marts 2002 - 11:31 #1
ja det kan den ! tjek link
du må have en dhcp kørende, da dcpromo kræver en dhcp og dns,

Dhttp://www.svein.dk/Windows2000/ActiveDirectory%20Design/oversigt_over_AD_design_processen.htm
Avatar billede haarnet Nybegynder
18. marts 2002 - 12:45 #2
Tak for dit svar, men jeg var ikke præcis nok i mit spørgsmål. Jeg mente om en W2K Domain Controller køre som DHCP-KLIENT, eller om det er et krav at den skal have fast IP-adresse, hvilket jo ville være logisk, men jeg skal bruge et sted hvor det står beskrevet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. marts 2002 - 15:15 #3
En DC behøver ikke en fast IP. Den kan godt arbejde med en dynamisk DHCP adresse. Men jeg vil ikke anbefale det. Det er altid en fordel at have DC'en i WINS, DNS mv. på fast adresse.

NanoQ
Avatar billede becko Nybegynder
18. marts 2002 - 16:45 #4
skulle de point ikke gå til NanoQ, han svarede vist mere rigtigt end jeg
Avatar billede haarnet Nybegynder
19. marts 2002 - 12:12 #5
Yes, det skulle de ;-(
... men jeg trykkede forkert på Jeres navne... Øv

Tak for svarene begge 2.