Avatar billede fjos Nybegynder
17. marts 2002 - 14:53 Der er 5 kommentarer

hvad betyder kodefri via fjernbetjening

jeg læste om en denver DVD afspiller. og stødte på ordet: (kodefri via fjernbetjening)
hvad betyder det og evt. hvad betyder ordet kodefri. kan det skabe problemer hvis ikke den er kodefri??

tak.
Avatar billede madskp Nybegynder
17. marts 2002 - 14:54 #1
Det har kun betyning hvis du f.eks vil spille film fra andre regioner (USA f.eks)
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 14:56 #2
Kodefri betyder at du kan bestille film hjem fra USA, også se dem på din dvd afspiller. For i USA er der nogle andre koder på end i DK. Men at den er det via fjernbetjæningen, betyder vel bare at du kan slå det koderne fra via fjernbetjæningen. Bare lige lidt ekstra for at få den til at sælge tror jeg!
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 14:56 #3
Pis! 2 sek.
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 14:57 #4
Nå 2 min...
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
17. marts 2002 - 15:20 #5
Kodefri via fjernbetjening betyder at den ikke automatisk skifter mellem koderne, men at du selv skal sidde og taste det ind hvis du skal skifte kode, og det er ikke et salgstrick, det er jævnt irriterende. De fleste kodefrie afspillere er bare kodefrie automatisk.

- Rod