Avatar billede phrame Nybegynder
15. marts 2002 - 18:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2total spade til oracle søger hjælp

hei...

lige hentet og installeret oracle 9i personal til xp.... jeg vil gerne bruge sql*plus til at lave en lille db i men.... starter jeg det bliver jeg bedt om et logon, pass og hostname... har prøvet mig frem med nogle forskellige som jeg blandt andet fik at vide under installationen bla. Global Database Name, System Identifier(SID), SYS Password og SYSTEM Password, samt mit logg/pass til oracle hp'en... men uden held... hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?
Avatar billede avnes Nybegynder
16. marts 2002 - 00:18 #1
Hej phrame

SuperDBA
user: sys
pwd:  change_on_install

DBA
---
user: system
pwd:  manager

Demo user
user: scott
pwd: tiger

Det er tre af de brugere som findes i de fleste Oracle databaser. Som "Connect string" bruger du navnet på din SID. Normalt er navnet på din SID det samme som dit Global Database Name men uden domain, så hvis dit global DB name er lala.acme.com, er din SID normal lala.

Hvis dette ikke fungere, så vend lige tilbage med hvad for en fejlmedelse du ser når du forsøger at connect'e til databasen (inklusiv fejlmedelse nummer).

Forøvrig kan jeg nevne at demo brugeren Scott er opkalt efter en af Oracle's første medarbejdere, og Tiger var navnet på hans kat :-)
Avatar billede avnes Nybegynder
16. marts 2002 - 00:21 #2
http://www.orafaq.com/glossary/faqgloss.htm

Scott....It's not a legend :-D
Avatar billede Halløj1 Nybegynder
14. maj 2002 - 17:56 #3
HJÆLP HJÆLP Jeg kan heller ikke komme igang med oracle.
første gang jeg brugte det fungeret det fint, altså da jeg lige havde installeret det. men efter jeg har haft det lukket kommer denne fejl ORA-12154 jeg har tidligere logget ind med scott , tiger