Avatar billede klatten Nybegynder
15. marts 2002 - 13:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

En guide der besvarer de mest gængse spm.

Der er rigtig mange spm der går igen.

Ville det være en god idé at lave en guide, der besvarer de mest gængse spm. Den kan jo blive lavet af brugerne.

F.eks. ville jeg lave en guide, der på godt og ondt forklarer hvordan man deler en StofaNet forbindelse. De forskellige forfattere til guiderne skal så også sørge for at de er opdaterede.

Guiden skal naturligvis være tilgængelig fra E.

Er dette en god idé eller er det bare stik imod E's formål?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. marts 2002 - 13:33 #1
synes det er en okay ide :)

self skal brugere have lov til at spille spørgsmål omkring det alligevel..f.eks. hvis det ikke virker :)
Avatar billede bjayokei Nybegynder
15. marts 2002 - 13:35 #2
Det holder heelt klart..!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. marts 2002 - 13:37 #3
Vi har i Flash kategorien flere gange talt om en form for FAQ eller bookmarks. Det ville være en lækker feature :)
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
15. marts 2002 - 13:44 #4
ok hør her.

E er jo dybest set (eller bør være) en database over en række korrekt besvarede spørgsmål. Spørsmålene er kategoriserede, og man kan tilmed søge efter specifikke emner.

Det vil være dobbeltarbejde at plukke udvalgte emner ud, og så besvare dem igen (også selvom det måske er mere dybdegående forklaringer...). Set i det lange løb vil denne 'guidesamling' hobe sig op til en ligeså uoverskuelig db som E er idag, og det vil ikke være nemmere at finde sit svar der.

Ydermere vil denne guide ikke forebygge 'dumme' spørgsmål på E, da der altid vil være nogen som foretrækker at stille spørgsmålet i et a foraene, og hvis folk var kloge nok til at lede lidt efter svar de allerede besvarede spørgsmål, ville der jo slet ikke være behov for denne guide. Det er folk tydeligvis ikke, så hvad for dig til at tro at folk vil kigge i din guide før de spørger hvordan man fjerner scrollbaren i højre side?

/lerchedahl
Avatar billede sthen Nybegynder
15. marts 2002 - 13:45 #5
Suveræn idé

Det ville være lækkert hvis man kunne "nøjes" med at få alle de "kringlede" spm.

FAQ kan sagtens kategori-inddeles som vi er vant til i PHP - MySql - Flash osv.osv.
Avatar billede klatten Nybegynder
15. marts 2002 - 14:01 #6
lerchedahl>

Ja, 100% enig i at E bør være en database over en række korrekt besvarede spm. Der er pt over 155.000 besvarede spm, men jeg vil vove at påstå, at det kun er en lille brøkdel, med korrekt besvarede spm. Desuden er besvarede spm ofte uoverskuelige pga modstridende kommentarer etc.

Forstå mig ret; guiden skal på ingen måde erstatte foraet, men derimod bakke det op. Om folk så ikke kigger på guiden først er helt ok. Guiden kan man så linke til, når man besvarer.
Guiden skal være meget udførlig og indeholde screenshots osv.

Den behøver ikke nødvendigvis at ligge på E's server. Den kan jo ligge hvor som helst.

Eneste problem, jeg lige kan se, er: hvem skal kontrollere guiden's kvalitet og rigtighed?
Avatar billede klatten Nybegynder
15. marts 2002 - 14:05 #7
note:
Nu er de jo nogle, der har fået det ærefulde job som co-admin :)
Man kunne jo spørge folk som ligger i top10 (helst nr1) i hver kategori, om de vil være ansvarlige for at godkende guider.
Avatar billede admin Novice
15. marts 2002 - 14:26 #8
God idé, vil nogen hjælpe med udviklingen ?
Avatar billede klatten Nybegynder
15. marts 2002 - 17:11 #9
Glad for at admin bakker op:) (med mindre det var ironisk ment)

Mht til hjælp omkring udvikling. Jeg vil meget gerne, men jeg har desværre ikke evnerne:(

Foreslår, at jobbet bliver udliceteret som I gjorde da designet for E3 skulle laves.