Avatar billede thedozer Nybegynder
15. marts 2002 - 12:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

*HASTER* Mobiltelefon i Kina

Kan man bruge mobiltelefon i kina. Jeg har clubblahblah abb. (de kører over sonofons net)...? Jeg har mailet til både sonofon, og clubblahblah men de har ikke svaret endnu...!
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. marts 2002 - 12:45 #1
Nu er Kina et ret stort land, hvor skal du hen, hvor lang tid og er du sikker på du har råd til en dansk mobiltelefon der ?

Hvilken telefon har du, en dual-band eller en tri-band - jeg bor selv i Japan og her kører vi et helt andet net end i Europa, så du skal bruge en dyr tri-band telefon her. Jeg kan undersøge nettet i Kina.
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. marts 2002 - 13:02 #2
Hvis og såfremt Sonofon har en roaming partner i Kina, ser det ud til at de kører alm. 900 og 1800 net, så du ikke behøves en tri-band telefon.

Kigger vi her : http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/roa_dkso.shtml ser det dog ikke ud til der er en sådan aftale...

Prøv at ringe til en sono-sild :) listen kan være "out-of-date"
Avatar billede bergeren Nybegynder
15. marts 2002 - 13:03 #3
Sonofon dækker ikke kina.
Avatar billede thedozer Nybegynder
02. april 2002 - 18:36 #4
Nu har jeg været i Kina... Tog min telefon med for en sikkerheds skyld..! Og de dækker... pga. jeg har clubblahblah så koster det kun normal takst at sende f.eks. sms'er - 24 øre.... Så det var cool nok..!
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. april 2002 - 18:39 #5
tak for point - håber du har haft en fed tur :))  Østen er dejlig
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. april 2004 - 13:52 #6
Sonofon virker fint for mig i KINA (har et kvantum abn.)
virker faktisk fint i hele verden...

alternativt (som mange "gæster" gør) er at få en kineser (ven/bekendt) til at købe
et nyt nummer (kina-reg) og så bruge den mens du er der, det gjorde jeg selv de første par gange :)