Avatar billede kenneth39 Nybegynder
14. marts 2002 - 17:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til jmail/smpt mailopsætning

hvad skal jeg tilføje eller ændre i dette script, for at det også sender en mail til en kunde ????

Private sub SendMailToAdmin()

    on error resume next

    strMailBody = strMailBody & "<html><body bgcolor='#FFFFED'>"
    strMailBody = strMailBody & "<h2><font color='#999999'>eshop bestilling</font></h2>"
    strMailBody = strMailBody & "<p><font color='#999999'><pre>"

    strMailBody = strMailBody & "  <b>Navn:</b>                  " & Request.Form ("fldName") & "<br>"
    strMailBody = strMailBody & "  <b>Evt. firmanavn:</b>        " & Request.Form ("fldCompanyName") & chr(10)
    strMailBody = strMailBody & "  <b>E-mail Adresse:</b>        " & Request.Form ("fldEmail") & chr(10)
    strMailBody = strMailBody & "  <b>Adresse:</b>                " & Request.Form ("fldURL") & chr(10)
    strMailBody = strMailBody & "  <b>Postnr./By:</b>            " & Request.Form ("fldAreaCode") & " " & Request.Form ("fldPhone") & chr(10)
    strMailBody = strMailBody & "  <b>Tlf.:</b>                  " & Request.Form ("fldFax") & chr(10)
    strMailBody = strMailBody & Request.Form ("bestillingForm")'ShowItemsInCart
    strMailBody = strMailBody & "</pre>" & chr(10)
    strMailBody = strMailBody & "</font></p>"
    strMailBody = strMailBody & "</body></html>"

    Set objMail = server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    objMail.ContentType = "text/html"

    ' ## MAILPROG OPSÆTNING
    objMail.ServerAddress = "mail.netskuffen.dk"
    objMail.Sender = "webmaster@netskuffen.dk"
    objMail.ReplyTo = "Webmaster@netskuffen.dk"
    objMail.Sendername = "E-shoppen"
    objMail.subject = "Your subject"

    ' ## MODTAGER PÅ EMALEN
    objMail.AddRecipient("kenneth@netskuffen.dk")

    objMail.body = strMailBody

    objMail.Priority = 1

    ' ## SENDER
    objMail.Execute

    Set objMail = nothing

    If err.Number < 0 Then

        Response.Write "<b>Bestilling blev ikke sendt</b>"
Avatar billede mr_white Nybegynder
14. marts 2002 - 17:57 #1
Hvis du blot vil have en kopi sendt til et andet sted og det ellers virker ok i forvejen vil jeg gætte på at du blot kan tilføje følgende linie igen. (med den ekstra adresse)

objMail.AddRecipient("kenneth@netskuffen.dk")
Evt. kan du kigge lidt på dokumentationen af dit mail kompunent, og se efter om den ikke har en lignende funktion til bcc og så bruge denne i stedet. (så folk ikke kan se at der bliver sendt en kopi)

Hygge
Hvid
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
14. marts 2002 - 18:14 #2
okey mr white
tror ikke lige jeg fik forklaret mig helt rigtigt, scriptet forsætter med en indtastning formular hvor feks. kunden skriver sin email, det er så det at jeg gerne ville have at scriptet sender en en kopi af den bestilling han/hun har bestilt.
kan det lade sig gøre eller skal du have hele scriptet for at se helheden ???
venlig hilsen kenneth39