Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. marts 2002 - 09:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Autolukning af spørgsmål?

Hej alle.

Jeg er træt af folk som opretter sig som brugere, stiller et spørgsmål , får svaret og skrider!!!

Admins -> er det ik muligt at autolukke spørgsmålet efter f.eks 2 uger? og give brugeren advarsel??

Og samtidlig trække pointene ,som der var blevet lovet, fra?

Enten ku man delle pointerne lige mellem dem som svarede eller bare smide dem ud.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 10:19 #1
Man kan ikke uddele point til alle svarere i et spørgsmål.

1. Det vil give alt for mange useriøse svar:

Spm.: "kan man bruge document.all i NS 4.x??"
Svar: "Ja, Min moster har leverbetændelse"

Got the point?

Snakkede med admin igår om problemet og vi tænker lige over nogle brugbare løsninger.

/Nikolaj
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2002 - 10:20 #2
Jeg synes der er mere vigtigt, at få styr på alle de åbne spørgsmål. De burde slettes efter en vis tid.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 10:23 #3
Som sagt så prøver vi at finde en retfærdig løsning - Dette bliver dog meget svært uden at folk med specialviden skal gennemgå samtlige 29.000 åbne spørgsmål - Det er jo ingen mulighed.

I sidste ende bliver løsningen nok - Ingenting, for det vil koste alt for stor administrationstid. Man kunne desuden forestille sig at visse typer bare ville lade spørgsmål stå åbne, da der alligevel vill komme en forbi og lukke det.

/Nikolaj
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. marts 2002 - 10:37 #4
Nikolaj >>> Jeg er klar over problematiken omkring useriøse svar, det var derfor jeg mente at man burde måske smide pointerne væk...

Man kunne også trække det dobbelte af pointene som der var blevet lovet. Det vil folk ku mærke..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 10:42 #5
Har selv overvejet løsningen med strafpoint. Anyway vil det kræve et kæmpe arbejde bare at holde én dags spørgsmål lukkede (Altså ikke lukkede samme dag) - Foreløbigt er de 10 co-admins og et slag på tasken omkring 200 spørgsmål hver dag der ikke lukkes.

/Nikolaj
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. marts 2002 - 10:52 #6
Ja men hvis man laver en slags 'timer' så vil i det mindste de gamle spm blive lukket..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2002 - 10:56 #7
jeg kunne forestille mig at det kunne blive ret resourcekrævende på serveren, hvis en slags timerfunktion skulle se efter ikke lukkede spørgsmål, det ville jo kræve at alle datoer i databasen skulle løbes igennem hver gang
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. marts 2002 - 11:00 #8
Ja men det ku gøres f.eks. kl 5 om morgnen hver dag... ? Der sku jo ik checkes i real time ...
Avatar billede frkolsen Nybegynder
14. marts 2002 - 16:46 #9
Jeg synes der er flere aspekter af problemet med spørgsmål, der ikke bliver lukkede.

Der er naturligvis point-regnskabet. Jeg synes umiddelbart det lyder meget godt med en timer der tog sig af det. Den kunne så lukke spm efter en vis tid uden aktivitet og smide p'ne ud. Eller den kunne efter en vis tid trække ex. 6 p dagligt fra ophavsprofilen indtil
- hårdt og brutalt: spørgeren lukkede spm. (Eller fik auto-deakttiveret kontoen gr. 0 point i saldo
- lidt mildere: af at ubrugte lovede p var trukket/smidt ud.

Så er der svar-aspektet. Nu er det sådan at man må formode at alle lukkede svar også er accepterede, altså svaret acceptabelt. Dvs. at man via en (fremtidig mulig?) søgning i kun lukkede spm også kun søgte på spm med acceptable (læs: brugbare) svar. Det nuværende system er således i den henseende velegnet til en forbedret søgefunktion.

Da en auto-luk bare ville lukke spm uanset det indeholdt brugbare svar eller ej, ku man så lave en kategori "autoluk" til disse. Det ville gi mulighed for at vælge om man ville svare på alle, accepterede, åbne eller autoluk spm (som jo godt kan indeholde brugbare svar). Så det være hermed en opfordring til videre bearbejdelse!

Dermed blev dette indlæg til et FORSLAG

Admin> Fik du/I den?
Avatar billede frkolsen Nybegynder
14. marts 2002 - 16:47 #10
Vrøvl, sådan: Det ville gi mulighed for at vælge om man ville SØGE på alle, accepterede, åbne eller autoluk spm (som jo godt kan indeholde brugbare svar). Så det være hermed en opfordring til videre bearbejdelse!
Avatar billede admin Novice
15. marts 2002 - 15:32 #11
got it, jeg vender tilbage. jeg har lige et par bugs at se til :)