Avatar billede jyde.dk Nybegynder
13. marts 2002 - 21:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Codec til MediaPlayer

Jeg mangler en codec til min mediaPlayer, er der nogen der ved hvor jeg kan finde den ??

filen der skal afspilles er en .bin (fra FireBurner cuesheet) indeholdende en SVCD film....
Avatar billede kick Nybegynder
13. marts 2002 - 22:03 #1
Avatar billede kick Nybegynder
13. marts 2002 - 22:04 #2
Du skal bruge powerdvd 4.0 til at afspille med.Hva format er det i???

KICK
Avatar billede moldrup Nybegynder
13. marts 2002 - 22:05 #3
din .bin fil er ikke en format der kan afspilles af mediaplayer direkte...
Du skal brænde filen med Fireburner/CDRwin/Blindwrite eller andet program der kan brænde .cue/.bin filer.... herefter får du noget brugbart til mediaafspilleren på din nye brændte cd!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2002 - 22:14 #4
.bin er et comprimeringsformat til komprimering af data, og har intet med video formater at gøre.

Du kan pakke en .bin fil ud med Stuffit fra Aladdin Systems: www.aladdinsys.com

/per
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. marts 2002 - 22:15 #5
Ellers du bruge et program der skaber et kunstigt cd-rom drev for dig... F.eks. Deamon Tools http://www.daemon-tools.com/

Men det er rigtig at når du har den på cd, så skal den åbnes med en DVD-afspiller... Havde dog en gang held med at afspille med Windows Media Player, men brug hellere en DVD-player!

Du mangler altså ikke et codec... Filen du har er på en måde bare et image af en cd! :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2002 - 22:15 #6
Programmet kan downloades gratis fra websitet: http://www.stuffit.com/expander/

/per
Avatar billede kick Nybegynder
13. marts 2002 - 22:18 #7
Du kan også pakke filen ud med ISOBUSTER og brænde den bagefter
med nero eller hva du nu synes.Du kan find isobuster here :
www.isobuster.com

IsoBuster lets you explore a CD's File System while by-passing Windows.

This way you get :

- Better Error handling and several retry-mechanisms to aid you in getting the data anyway.
- More CDs stay 'readable' after problems (such as Buffer Underrun).
- Read and extraction of files, tracks and sessions from CD-i, VCD, SVCD, CD-ROM, CD-ROM XA, DVD, DVCD, ...
- Mpg (*.dat) Extraction and dat2mpg 'in one'.
- Short File-names <-> Long File-names (Iso vs. Joliet)
- Rock Ridge Support
- Single sector extraction
- File system properties (must for FS developers)
- Neat features the OS doesn't offer
- ...

On top of this, Isobuster interprets CD image files, such as :

- *.DAO (Duplicator), *.TAO (Duplicator), *.ISO (Nero, BlindRead, Creator), *.BIN (CDRWin), *.IMG (CloneCD), *.CIF (Creator), *.FCD (Uncompressed), *.NRG (Nero), *.GCD (Prassi), *.P01 (Toast), *.C2D (WinOnCD), *.CUE (CDRWin), *.CIF (DiscJuggler).
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. marts 2002 - 22:19 #8
jyde.dk gi' lyd!
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
14. marts 2002 - 18:21 #9
Jeg ved godt at min .bin fil hører sammen med en cue fil og er en slags image af en cd...

...men jeg er ked af at sige at det KAN lade sig gøre at afspille denne SVCD (der er "pakket" med fireburner) direkte fra MS MediaPlayer...jeg har en kammerat der kan, men han kan ikke umiddelbart huske hvor eller om han har updateret med nye codec's

..og ja det ER den samme .bin vi taler om...
Avatar billede kick Nybegynder
14. marts 2002 - 18:35 #10
Han kan find fen her www.divx.com

KICK
Avatar billede kick Nybegynder
14. marts 2002 - 18:36 #11
fen = Den
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
14. marts 2002 - 21:26 #12
hmmm Kick kan du komme lidt nærmere?...det giver umiddelbart ikke noget at installere divx 5.0  ud over at jeg ikke kan komme af med programmet GAIN :-(
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
17. marts 2002 - 10:06 #13
jeg lukker ?'et
Avatar billede jyde.dk Nybegynder
17. marts 2002 - 17:27 #14
Blot til info........

Nu har jeg løst problemet med MS MediaPlayer!

Hvis winDVD 3.0 er installeret kan man afspille en SVCD film direkte fra en FireBurner .bin fil !!

case closed