Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2002 - 20:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Direkte adgang til spm's

Hej

Er der andre end mig som synes det kunne være smart med et form felt hvor man kunne skrive id'et for et spørgsmål, submitte formen, og så komme direkte til spørgsmålet?
Jeg synes det ville være en fed feature, som i øvrigt kunne implementeres meget hurtigt og smertefrit.
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 20:36 #1
er det bare spm nr. du mener?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2002 - 20:37 #2
Yep
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2002 - 20:37 #3
det gør du bare i URL'en i din browser.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
13. marts 2002 - 20:38 #4
exp.dk/spm/ID'ET

hvor svaert kan det vaere ??
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2002 - 20:39 #5
Her (så behøver vores admins ikke gå på overarbejde):

<html>
<head>
<title>Eksperten genvej</title>
<script>
function gaaTil(val) {
self.location.href = "http://www.eksperten.dk/spm/" + val;
}
</script>
</head>
<body>
<h1>Eksperten genvej</h1>
<form>
Spm nr.: <input type="text" name="nr" size="10">
<br>
<input type="button" value="Skyd genvejen!" onClick="gaaTil(this.form.nr.value);">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 20:39 #6
jeg kan da lave et lille program til dig hvis du venter lidt
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2002 - 20:40 #7
disky > Kan man virkelig det? ;o)
Men jeg mener en feauture som på eks home.dk hvor man kan indtaste en boligs sagsnr og komme direkte til alle detaljerne...
Nogle gange skriver jeg feks nummeret på et spm ned, og vender måske først tilbage et par dage efter...
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 20:41 #8
Jeg sagde; jeg kan da lave et lille program til dig hvis du venter lidt
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 20:42 #9
:) ,måske lige mærkeligt nok sagt
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2002 - 20:43 #10
Men så lav dog bare sådan en funktion selv som fx i mit eksempel!
For mig set er sådan en genvej rent pladsspild på Ekspertens i forvejen rodede forside.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2002 - 20:43 #11
invis > Jeg siger ikke at det på nogen måde er svært, men det er da nemmere kun at indtaste ID end hele URL'en...
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 20:52 #12
den kommer om lidt
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 20:54 #13
hvis du er interesseret:
http://www.friserverplads.dk/jem/id/idexp.zip :) str. 2kb
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 20:55 #14
hmm prøv den her:
http://195.249.94.184/jem/id/idexp.zip
fatter ik' der skal være så meget bøvl :(
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 20:56 #15
tjaa der er godt nok ikke point men er da stadig interesseret i at høre om det var noget der kunne bruges
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2002 - 21:43 #16
ducks > Det ser ikke ud til at virke, men det jeg efterspørger er nu heller ikke en lokal funktion, men en feauture på exp, men tilsyneladende er der ikke mange der er enige...
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 21:49 #17
hvis jeg får din mail eller icq kan jeg da godt sende, og hvis du er interesseret self. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2002 - 16:33 #18
Erhmmm... ducks, vil dit eksempel ikke komme til at virke præcis som mit?
ezolu>> Som sagt: Hvorfor fylde Ekspertens forside op med (næsten) ligegyldige features, når man kan klare det selv med et 3-linjers script??