Avatar billede tipsen Nybegynder
13. marts 2002 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Grafer til latex i w2k

Hej eksperter

Nu nåede jeg desværre ikke at stille det første spørgsmål i kategorien, som jeg ellers fik oprettet... ;-(

Men så må jeg jo bare stille det andet...

Jeg er netop begyndt på de indledende manøvrer til at skrive mit speciale i latex - og i den forbindelse er der nogle spørgsmål:

Jeg får brug for en del grafer - blandt andet grafer som stammer direkte fra en funktionssammenhæng - enten implicit eller eksplicit, men også grafer der bare bruges til at illustrere en generel sammenhæng - dvs uden en underliggende funktion!

Mit spørgsmål er nu hvilket værktøj jeg skal bruge til at generere disse grafer - jeg går udfra de skal genereres i eps, men er wmf også en mulighed?

Jeg bruger Windows 2000 og har installeret nyeste udgave af miktex! Desuden har jeg også scientific workplace, som jeg tidligere har brugt til opgaver af denne art - kunne det måske være en idé, at lave graferne i SW og måske eksportere dem!?

Glæder mig til at høre folks input!
Avatar billede ducks Nybegynder
13. marts 2002 - 15:59 #1
Hvad er TeX ? Kan se at der kun er to indlæg
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. marts 2002 - 16:02 #2
kategorien er også kun lige oprettet for ca. 1 time siden - se evt. http://www.eksperten.dk/spm/184416 for yderligere information!
Avatar billede bromer Nybegynder
21. marts 2002 - 15:04 #3
tipsen> Hvilket universitet går du på og hvad læse du.. bare nysgerrig. Jeg ved at du kan få udleveret en version af Mable, hvis du går på Københavns Universitet og har haft nogle matematiske fag. Jeg bruger Mable til at tegne grafer etc, exporeterer dem til .jpg og sætter dem ind i mime opgaver.. Kan anbefalse..

/Rune
Avatar billede blondinen Nybegynder
30. marts 2002 - 21:03 #4
Hej tipsen.

Du kan også sagtens tegne grafer eller lave dem f.eks. i Excel og så eksportere dem som png - det ser fint ud i "mit" speciale i hvert fald :-)

/blondinen
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. april 2002 - 13:14 #5
bromer: Jeg læser Matematik og Økonomi på SDU!

Jeg takker for forslagene - nu har jeg da lidt at kigge på :-)