Avatar billede karmacola Nybegynder
13. marts 2002 - 13:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oversigt, over eksisterende DB.

Problemet er, at jeg står og skal udvikle nogle browserbaserede servlets, på en existerende Oracle base. Der foreligger ikke nogen form for designdokument og det er en base med over 5000 tabeller, hvoraf jeg kun skal bruge inf. fra en brøkdel. Nogen der har et godt forslag til, hvordan jeg kan nappe tabel + relationsoversigter, for kun de tabeller, der har min interesse ? Oracle basen indgår i et Axapta-system fra Navision.
Avatar billede teepee Nybegynder
13. marts 2002 - 14:57 #1
Ligger de tabeller som du skal bruge i et schema for sig selv?
Avatar billede karmacola Nybegynder
17. marts 2002 - 18:10 #2
Jeg ved det faktisk ikke..Hvordan finder jeg ud af det og hvilke konsekvenser har det ?
Avatar billede karmacola Nybegynder
17. marts 2002 - 18:27 #3
Har undersøgt hvad et schema er og kan sige, at de oplysninger jeg skal bruge, befinder sig i forskellige schemas, da de forbindelser jeg skal regne på, ikke er forbindelser der var tiltænkt under konstruktionen. Men Teepee eller andre..Hvis jeg vil undersøge et schema, hvordan gør jeg så. Altså fra sql-promt. Er dette vikeligt så vanskeligt ??
Avatar billede teepee Nybegynder
18. marts 2002 - 10:00 #4
Du kan bruge de view som Oracle stiller til rådighed. Typisk starter de med USER_, ALL_ eller DBA_ afhængigt af dine rettigheder viser de noget forskelligt. Hvis du står i et bestemt schema så bare brug USER_ views'ne, hvorimod skal du have oplysninger om mere end en så brug DBA_ hvis du har en bruger med DBA rettigheder.

USER_TABLES viser brugerens tabeller
USER_CONSTRAINTS viser både foreign keys (type=R), primary keys (P) og unique keys (U)
USER_TAB_COLUMNS vis kolonner for tabeller

evt. beskrivelser kan stå i:
USER_TAB_COMMENTS
USER_COL_COMMENTS
Avatar billede teepee Nybegynder
18. marts 2002 - 10:02 #5
Ellers kan jeg anbefale...
TOAD (Quicken), SQLNavigator (Quicken), Enterprise Managers... Schema Manager eller DBA Studio (Oracle)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2002 - 02:06 #6
MS-Visio kan udtrække alle tabeller samt relationer fra en database, og vise dem i et ER-diagram, dermed kan du få en oversigt over hvilke tabeller du skal bruge, samt deres relationer.
Avatar billede karmacola Nybegynder
09. april 2002 - 07:39 #7
tak tak..Har før brugt visio til at probe netværk, så det prøver jeg da. Tak igen mvh : karmacola