Avatar billede moreless Nybegynder
11. marts 2002 - 13:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Links til $PHP_SELF

Hej

Jeg er blot på udkig efter nogle gode links til sites hvor jeg kan lære noget om $PHP_SELF, jeg har en formodning om at det er sådan at man kan lave en action i samme fil som man "står" i, har jeg ret?

I så fald nogle link til visdom om emnet :-)
Avatar billede otis Nybegynder
11. marts 2002 - 13:03 #1
<form action="<?=$PHP_SELF?>"> ?
Avatar billede moreless Nybegynder
11. marts 2002 - 13:06 #2
I så fald nogle link til visdom om emnet :-)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
11. marts 2002 - 13:08 #3
http://www.php.net/manual/en/ et eller andet sted der... :-). Tror ikek der er så meget mere at sige om den funktion...
Avatar billede sthen Nybegynder
11. marts 2002 - 13:15 #4
Avatar billede delwin Nybegynder
11. marts 2002 - 13:19 #5
afhængig af hvordan du har installeret php (på windows), kan $PHP_SELF returnere "/php/php.exe" eller noget i den stil.. det kan løses ved at skrive basename($PHP_SELF) istedet..
Avatar billede sthen Nybegynder
11. marts 2002 - 13:25 #6
I de fleste situationer bruge $PHP_SELF til at "kalde" filen selv. Bruges oftest i forbindelse med log-in procedurer med password o.l.
Avatar billede moreless Nybegynder
11. marts 2002 - 13:28 #7
Okay.. det er måske mig der ikke ved om det helt er denne funktion jeg ønsker..

jeg har normalt noget i stil med: action='site.php', hvor jeg så gerne vil have at actionen skal ske i samme site.. :-/
Avatar billede sthen Nybegynder
11. marts 2002 - 14:00 #8
så skriver du netop <? action=$PHP_SELF; ?>
Avatar billede sthen Nybegynder
11. marts 2002 - 14:01 #9
UNDSKYLD
action = <? $PHP_SELF; ?>
Avatar billede moreless Nybegynder
11. marts 2002 - 14:41 #10
hvor svært kan det være? :-)
Avatar billede sthen Nybegynder
11. marts 2002 - 14:46 #11
SÅ SVÆRT (HA-HA)
Tak for points
Avatar billede moreless Nybegynder
11. marts 2002 - 15:00 #12
så lidt..