Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 12:55 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Block useriøse brugere

Jeg fik en ide (det hænder, også selvom det er en mandag).

Der findes mange useriøse brugere herinde, og hvis man kan se et mønster af brugere der er useriøse, skal man på en nem måde kunne blokere for disse. Lidt ligesom junkmail fra Hotmail, hvor man kan blokke e-mail adresser.

Det skal kun være en selv der kan blokke en brugere.

Ide?
Avatar billede snowball Novice
11. marts 2002 - 12:59 #1
I Eksperten Pro (som forhåbentlig snart kommer) findes der en mulighed for at ignorere bestemte brugere !

Snowball
Avatar billede jonas- Nybegynder
11. marts 2002 - 12:59 #2
Det har de vidst sat til overvejelse, man kan snart få eksperten pro som er det samme eksperten, men med en del flere funktioner, f.eks. ignorere andre brugere, som du skriver.
http://www.eksperten.dk/fremtid.phtml
Avatar billede startfirma Nybegynder
11. marts 2002 - 12:59 #3
Jeg synes faktisk den er ret god :)

Om lidt kommer der en masse gamle eksperten-brugere farende og siger at det er en dårlig idé :) Just wait and see... hehe

Jeg kunne godt nævne et par stykker der altid kommer med irreterende indlæg, som jeg ville blokke for at skrive i mit spørgsmål :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. marts 2002 - 13:04 #4
/ignore spam post
if user spam make vpn to client write format c: echo y on client
else do nothing

*GGG*
MC
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 13:04 #5
Startfirma - jeg mener nu selv jeg er en gammel eksperten-bruger :o) Men ok.

Det bliver spændende med Eksperten Pro.

Men takker for svarene. I får alle point.. Hmm.. 3 svar á 0 point.. det giver.. hm... dumme lommeregner.. skriver hele tiden 0... Nå, Eksperten må selv udregne pointene :o) (ja, ja, - det er mandag jeg kom sent i seng, og jeg har lige spist)
Avatar billede otis Nybegynder
11. marts 2002 - 13:05 #6
Det er kun folk der ikke kan klare sig, der har brug for en ignore ;)
Jeg tænker kun på en person - danscape >:]
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. marts 2002 - 13:06 #7
Otis> Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig Enig

MC
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 13:08 #8
otis - ikke helt enig, det kan være med til at filtrere en hel del, hvis man søger seriøse svar, og ikke dumpapskommentarer fra knægte der selv synes det er enormt morsomt at spamme et spørgsmål. Har set flere grelle eksempler. Et af dem fik jeg dog Eksperten til at slette. Det var bare spild af serverplads!
Avatar billede jonas- Nybegynder
11. marts 2002 - 13:10 #9
otis: Tror faktisk jeg ville bruge funktionen på dig!
Avatar billede summer Mester
11. marts 2002 - 13:11 #10
Ideen er udmærket, men de useriøse er der stadigvæk. Jeg ser af og til brugere, som gør deres bedste for at hjælpe, for så at blive kaldt fjols, idiot, o.s.v. uden grund. Den slags burde langt lettere slettes. Vi dummer os sikkert alle af og til, derfor behøver en newbee på 14 dage, ikke kalde folk sprogets værste gloser.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 13:15 #11
Summer - ja, de useriøse kan vi nok ikke fjerne, men ved at ignorere dem, bliver det måske kedeligt for dem, hvis de kan se at de ikke får nogen respons. Det er muligt at de vil gå amok i starten, men efterhånden skal de nok kaste sig over andre forums. Tror jeg (naiv? Måske - men jeg vil gerne bevare Ekspertens høje standard)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 13:18 #12
Ja, jeg gav jer 0,33 point hver! Nu kan I nyde resten af dagen i point-rus :o)
Avatar billede otis Nybegynder
11. marts 2002 - 13:24 #13
fastwrite, hvis du har set danscape så kan du følge mig.
Den ene dag havde en bruger fundet hans (public) admin kodeord til hans side, og logget ind og tømt hans  access database. Da danscape så fandt udaf det begyndte han at whine op om at folk skulle hacke den ip som han kunne finde i hans log filer.

Så et par dage efter kom jeg ind på danscapes side og prøvede at fyre lidt javascript af i hans gæstebog, så det kom der en masse popups ved, så gik han helt amok og kaldte det hacking ( jeg har været meldt for hacking før ( og det var ikke popups i en gæstebog )) ref: http://www.eksperten.dk/spm/169715

He is nothing but a whiner.

Jonas hvorfor vil du bruge funktionen på mig ?.. fordi du ikke kan klare dig med ord eller hvad ?

/O-pæz