Avatar billede phillips Nybegynder
09. marts 2002 - 16:14 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Avi til Exe

Hej Alle!

Point gives for hurtigt svar :-)

Jeg skal bruge et program (helst gratis), der kan konvertere AVI filer til stand-alone exe-filer. Jeg har prøvet Microsoft Camcorder og Lotus ScreenCam, men de kan ikke køre på Windows 2000, hvilket er et krav!

- Phillip.
Avatar billede initializing Nybegynder
09. marts 2002 - 16:16 #1
Kan du ikke pakke det end i en self extracting zip fil eller sådan noget?
Avatar billede initializing Nybegynder
09. marts 2002 - 16:17 #2
Så kommer den jo til at hedde .EXE
Avatar billede phillips Nybegynder
09. marts 2002 - 16:57 #3
Jo, men exe-filen skal bruges til brugere, der ikke ved en disse om computere, så det skal være en exe-fil, der bare kører og afspiller sig selv.
Avatar billede manon Nybegynder
09. marts 2002 - 18:18 #4
Du burde kunne finde noget på www.vcdhelp.com
Avatar billede phillips Nybegynder
10. marts 2002 - 14:28 #5
Manon >> Har ikke fundet noget på deres side, men har lagt en besked i deres forum - sorry, ikke nok svar til point =)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. marts 2002 - 11:21 #6
Hvad med at lave en exe fil i et andet program hvor en knap eller blot åbningen af denne fil starter windows media player med avi filen?

Du kan evt. også lave bacth fil altså en *.bat der kalder filen!
Avatar billede phillips Nybegynder
13. marts 2002 - 17:13 #7
Det kræver jo, at brugeren har Media Player eller lignende. Det nytter jo ikke så meget, hvis brugeren ikke har programmer til afspilning af avi-filer (usandsynligt, men sådan skal det være).
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 17:23 #8
Jeg har et program som fulgte med mit webcam. Det hedder VideoMail. Det er godt nok kun beregnet til at optage noget fra webcamet også gemme det som exe.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 17:28 #9
Det optager godt nok ikke som AVI, men som SMV.
Avatar billede phillips Nybegynder
13. marts 2002 - 17:28 #10
Jah, men de programmer har det med kun at kunne gemme i lave opløsninger. Plus, at de ligger nogle knapper ind og så noget. Hvis nogen kender Microsoft Camcorder eller Lotus ScreenCam, ved I hvad jeg mener :-)
Avatar billede phillips Nybegynder
13. marts 2002 - 17:30 #11
Problemet er jo, at jeg HAR en avi fil - den viser en demonstration af et computerprogram og denne demo skal distribureres til mange mennesker. Eftersom man ikke på undervurdere folks evne til at være intens stupide, skal det være så let for dem som muligt at se den. Dvs. læg CD-ROM med EXE-filen i drevet og voila; så kører den...
Avatar billede darkside Nybegynder
13. marts 2002 - 17:32 #12
phillips; hm har du overvejet at kode en lille ting i Delphi eller andet der kan vise din fil? :)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. marts 2002 - 17:33 #13
Korrekt, man kan aldrig unvervurdere sin målgruppe i den henseende - men så må løsningen være director, flash eller andre programmer med videoafvikling integreret - de koster dog forholdsvis mange penge!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. marts 2002 - 17:34 #14
Hvis du koder noget i delphi eller i vb - whatever - så vil den vel stadig bruge den player som du har associeret i dit windows?
Avatar billede darkside Nybegynder
13. marts 2002 - 17:36 #15
Niks, man kan kode en player ind i Delphi Programmet, har jeg selv haft gjort på et tidspunkt da det skulle bruges til en demo fremvisning :)
Avatar billede phillips Nybegynder
13. marts 2002 - 17:37 #16
darkside >> Hm, det var der sq nok noget om. Så kræver det vel bare, at brugeren har et avi-codec installeret - og det har de fleste Windows-brugere vel?
Avatar billede darkside Nybegynder
13. marts 2002 - 17:39 #17
Ja en standard AVI codec vil jeg mene de fleste brugere har, så hvis det bare er en normal AVI fil skulle der ikke være nogen probs :)
Avatar billede phillips Nybegynder
13. marts 2002 - 17:41 #18
OK, jeg er lidt rusten i Delphi efterhånden. Hvordan kommer jeg i gang med det?
Avatar billede darkside Nybegynder
13. marts 2002 - 17:41 #19
Avatar billede phillips Nybegynder
13. marts 2002 - 17:42 #20
Den har jeg prøvet - virker kun i Win95 og Win98. Ikke engang i XP med kompatibilitet...
Avatar billede darkside Nybegynder
13. marts 2002 - 17:43 #21
phillips, der er vel ikke så meget i det, find et AVI Component, eller brug den der følger med delphi den er fin bare til at vise AVI filer med :)
Avatar billede phillips Nybegynder
13. marts 2002 - 17:44 #22
Grrreat... Jeg prøver....
Avatar billede darkside Nybegynder
13. marts 2002 - 17:44 #23
Det er vel et forsøg hver :)