Avatar billede gdhdm Nybegynder
09. marts 2002 - 14:31 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Mpg

Hej

Jeg har et par mpg filer der ikke kan spilles. Hvad gør jeg?

På den ene af dem tror jeg det er fordi at der mangler starten af filen. Findes der nogle programmer der kan lave sådan noget?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
12. marts 2002 - 11:22 #1
Jeg mener desværre ikke at du kan gøre det store hvis du mangle noget af starten i en mpeg fil.
Den er komprimeret udfra et codec der gør at hver enkelt billede der vises på skærmen relatere til det foregående, og der er jo ikke noget!
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. marts 2002 - 21:38 #2
Hvordan kan det være starten af filen? Normalt er det jo sådan at hvis du henter en fil fra internettet, så er det slutningen af filen der mangler, men what ever... Prøv med Virtual Dub, den kan klare de fleste mpg-filer! Når du så åbner en fil, så husk lige at markere "Popup extended open options" og vælg "Accept partical streams," så burde det køre!

VirtualDub finder du på http://www.virtualdub.com/ eller på http://www.divx-digest.com/
Go fornøjelse!
Avatar billede staticj Nybegynder
04. april 2002 - 08:42 #3
Den nedenstående link fører til et program der kan arbejde med meget ødelaget mpg-mpeg filer. Det er egentlig et konverterings program men hvis det kan hjælpe...

(bare encode som mpeg igenm for hurtigt resultat)

http://www.tmpgenc.net/files/TMPGEnc-2.53.35.130.zip
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. april 2002 - 09:49 #4
Var det ikke en ide snart at lukke det her spørgsmål, eller i det mindste komme videre i sagen!
Avatar billede gdhdm Nybegynder
08. april 2002 - 11:14 #5
Ja undskyld.

Jeg har lige været væk et stykke tid. Havde faktisk glemt mit problem.

Nu har jeg prøvet lidt af hvert. Men der er ikke rigtig nogle af jeres udemærkede svar der dur.
Jeg har prøvet TMPGEnc men den kan ikke identificere filtypen. Der er nok ikke noget at gøre.

Men ellers tak for hjælpen