Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 09:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket grafikkort?

Hej jeg har egentlig et andet spørgsmål, men for at kan stille det skal jeg vide hvilket grafikkort jeg har. Kan windows fortælle mig det?
Avatar billede finntoft Nybegynder
09. marts 2002 - 09:40 #1
Jaaa... Du kan højreklikke ude på skriveboret og så tryk egenskaber og tryk på fanebladet indstillinger så skulle det gerne stå der...
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 09:42 #2
Niks, jeg har et S3 i maskinen også, og det er alt hvad den kan se, det er det, der er mærkeligt. Kan det være fordi det ikke hører under kategorien 'skærmkort' eller hvad? Det er sådan et kort med udtag til skærm, video, og det hele...
Avatar billede finntoft Nybegynder
09. marts 2002 - 09:44 #3
Viser den dig ikke hvilket skærmkort det er når pc'en strater op ?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 09:50 #4
Jo, men kun S3 kortet, jeg købte jo det andet kort fordi S3 jo er blevet lidt gammelt, men det ser ud til at der er noget der er helt galt. Og jo ... jeg er sikker på at kortet er sat ordentligt i slotten.
Avatar billede finntoft Nybegynder
09. marts 2002 - 09:52 #5
Hmmm... Har du et omboard Grafikkort... Altså du har et grafikkort på bundkortet ?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 10:16 #6
Nej, nu har jeg lige tjekket igen, og måtte konstatere at det rent faktisk ikke sad ordentligt i slotten, men hvad nu, skærmen sidder på S3 kortet og grafikkortet er en winbound (det står der i hvert fald på chippen), hvis jeg sætter skærmen i det stik der passer til skærmen og tænder så går computeren helt amok med biblyde...
Avatar billede finntoft Nybegynder
09. marts 2002 - 10:19 #7
Er der 2 steder du kan sette skærmen til?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 10:30 #8
Jeg har to kort et 'S3' og et 'Winbond' (Som gerne skulle være et rimelig godt grafik/videokort og jeg kan sætte skærmen i et sted i hver af dem. Men det ser ud til at computeren ikke kan lide det når jeg sætter skærmen til 'Winbond' - det er det der er problemet, men hvorfor?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
09. marts 2002 - 11:28 #9
Pil det gamle grafik kort ud, medmindre du skal bruge det til noget. Hvis det er et "onaboard" (altså indbygget i bundkortet) skal du ind i BIOS'en (hold DEL nede ved opstart) og slå det fra.