Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:10 Der er 39 kommentarer og
3 løsninger

Musik højtalere

Jeg spurgte også i går nu spørger jeg igen efter at have set lidt på det.
Jeg ved ikke ret meget om højtalere så jeg håber på at der er nogen der kan give mig en ide om hvor jeg skal søge, prisen havde jeg regnet med 1000-2000.-, mine venner siger at man kan få nogle udmærkede i merlin, http://www.fdb.dk/merlin/tilbud.asp?dept%5Fid=40&sub_dept_id=35, men... hvad??
Avatar billede realone Nybegynder
08. marts 2002 - 14:12 #1
Er det computerhøjtalere eller anlægshøjtalere..?!
</RealOne>
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:12 #2
anlæg
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:13 #3
Svarede også i går, Hvad skal du bruge dem til

Stereo
Surround
MC
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 14:14 #4
Don't buy that shit! ;)

I fredgaard har de et par rigtige fede højtalere til 2000.-, 2 front og bag højtalere og 1 center. Det er et sæt jeg varmt ka anbefale, har selv lige investeret i sådan et sæt!!! :)

det hedder eltax universial, du ka checke det ud på www.eltax.com
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:14 #5
stereo
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:15 #6
ultramadma: hvad hedder de?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:16 #7
Paaaaaaaaaas på med Eltax
Min kamarart har også lige investeret i det pågældende sæt, Han er udemærket tilfreds, Men jeg har været ejer af et par Eltax Compenhagen
Spillede bassen ud i løbet af 14 dage så kig dig godt for med Eltax, Montere evt. en kondensator i mellem dem og forstærekeren så du ike smadere bas enheden i dem
MC
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 14:17 #8
nåh okay.. så ka du ik bruge mit bud.

Men husk at du for de 2k ka få nogle ordentlige gulvhøjtalere og så får du bag og center højtaler med også.. hvis du ska købe gulvhøjtalere for sig bliver det næsten lige så dyrt ;)
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:17 #9
mc.lucifer: bare tag mig for idiot men hvad er en kondensator og hvad koster det?
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 14:18 #10
Måske.. men så har du ik passet ordentligt på dem eller hva ;)

Jeg har ihvertfald ik haft nogle probs.. tværtimod..
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:19 #11
ultradma: ikke alle de svære ord :), hvad bruger man det forskellige til?
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 14:21 #12
Hvis du leder efter stereo så ka du ik bruge center og bag højtalere til noget! ;)

Så tænk no more over det! hehe
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:22 #13
En kondensator er en phyyy ved sku ikke hvad det er, men jeg ved hvad den gør,

En kondensator er en lille elektronik dims der kan holde en spænding i et stykke tid, Hvis du bygger noget med en forsinkelse på kan man gøre sådanne at lyset først tændes når kondensatoren er fuldt opladet, sådanne lidt i grove træk

Men den kan også bruges som komponent mellem din forstærker på den måde skære du en speciel frekvens væk, Eks. din dybe bas, Kommer and på hvor stor og lille den er

Kan godt skrive fomlen til dig, men så skal jeg vide din forstærkers udgangs efekt og højtalerenes data, Dette bruges hvis du har et sæt højtalere med en lidt mindre bas i og en eks. aktiv subwoofer, på den måde fjerne du Bas arbejdet fra dine alm højtalere, Og så lader du bare din Subwoofer klare resten

MC

PS. jeg tager ikke nogen for dumme, Jeg er her for at hjælpe
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2002 - 14:22 #14
Jeg kan varmt anbefale et par B&W DM303 - selvom de ligger lige i overkanten af din pris. Se mere på http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=18
De spiller VIRKELIG flot...

Alternativt skulle du prøve at kigge på Dali 1001 - også en fantastisk højtaler til prisen. Læs om den på samme side.

NanoQ
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:25 #15
Men igen det kommer helt and på hvad du har af lydkilde
Hvordan det lyder hos dig
Hvordan dine møbler står
Hvad du ligger vægt på
Vilken musik du høre mest af

Der er forskel på Hampenberg og TV2
MC
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:26 #16
Ok lucifer, dvs. at den gør at man ikke brænder det hele af? (du må gerne komme med et svar :))

jeg tænkte mere på om der var nogen der kunne give mig et evt. link til nogen højtalere der var hver at investere i?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:27 #17
Mener faktisk at en kondensator er bygget op af 2 stykker aluminum og noget væske
MC
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:28 #18
hehe ok de skal primært nok du til Techno, Hard-Rock, møbler det ved jeg ikke helt, det skal være nogen der også er ok om nogle år :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:29 #19
En kondensator sørgere ikke for at du ikke brænder dine enheder af, Men den søger for at dine enheder ikke bliver unødvendig trætte, Men løsningen gør jo også sådanne at du mister lyd på de enheder dette omfatter, Jeg ville hellere købe et sæt højtalere der kunne klare min forstærker, Men er du som jeg en gang var, Ikke ret mange penge og skulle bare bruge et par nye højtalere så kan denne metode bruges på et par ikke så stabile højtalere

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:32 #20
Min meninger er "Husk andre kan have en anden"

Hold dig langt fra gængse mærker så som

Jamo
Eltax
Dantax

Køb lidt mere ukendte mærker men alligevel mærker der kendes lidt til

B&W
Dali

DVS. køb ikke højtalere i de store kæder
Fona
Bilka
Freedgaard
Merlin

Men køb dem hos eks. hifi klubben
eller endnu bedere hør dem hos hifiklubben og find et andet sted at købe dem da hifiklubben tit er dyerer end normalt

MC
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:34 #21
en af mine venner anbefalede mig, www.elektronikbutikken.dk er det noget?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:36 #22
Jamen Jamen Jamen Kommer igen and på så meget. Efter min mening lugter det lidt for meget af Eltax som jeg personligt ikke kan lide

Hvor bor du, Tag ned i den lokale hifi klubben hvis du har sådanne en
MC
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2002 - 14:37 #23
Hold dig langt fra gængse mærker så som

Jamo

Nu siger du lige Jamo... menehm... et par Jamo Concert 40 er faktisk helt suveræne højtalere... de har vundet indtil flere priser... men ok... her er vi oppe i en lidt anden klasse..

Det samme gælder hele Jamo's X serie...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2002 - 14:39 #24
I det hele taget vil jeg anbefale www.hifi-klubben.dk eller måske i endnu højere grad www.tapeconnection.dk :)
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:44 #25
nanoq: duer b&w dm303 til techno og hard-rock, og hvad er størrelsen ca. (kan man se det på deres side, kunne ikke helt finde det)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:44 #26
NanoQ

Min meninger er "Husk andre kan have en anden"

*GG*

MC
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2002 - 14:47 #27
ducks, B&W'erne er meget alsidige... Til tung musik vil jeg derimod nok ikke anbefale Dali'erne.

De er ikke så store... en 40cm. i højden vil jeg skyde på... men lad dig IKKE narre af størrelsen :)
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:48 #28
ok, har fundet det :)
jeg troede bare at jo større desto bedre og de der, ud fra min synsvinkel, da ikke særlig store, men det kan jo også bare være mig :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:49 #29
Det er ikke størelsen, Men gørelsen ---- og nur på denne kvindekamps dag kan jeg sige --- men også smørelsen *GGG*

MC
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:50 #30
ok, lyder meget rimeligt.
uden i behøver komme alt for meget ind på det, hvilken forstærker vil i anbefale? (det er vel det eneste der skal til et anlæg, håber jeg)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2002 - 14:51 #31
Højtalere behover bestemt ikke være fysisk store.. Tager du feks. Dali Scepter har du en højtaler der konkurrerer med de helt tunge på markedet :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:52 #32
Hvad med Ledning, Cdafspillere osv osv *GG*
Igen en smags sag

Jeg holder 120% på at Kenwood er det bedste mærke "men andre kan have andre meninger"

BTW et andet godt Højtaler mærke er Infinity

MC
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:56 #33
Jeg har cd-afspiller, forstærker og ledninger, ganske vidst lidt gammelt men man kan vel skifte det ud henadvejen. Ledninger er det meget vigtigt at det er nogen specifikke?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 14:57 #34
Hmmm kommer and på hvor trænet dit øre er
Du kan sagtens leve med Std kabel, Men tror også godt du kan leve med det, men tag det som skridt 2

MC
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 14:59 #35
Jeg hvade skam heller ikke tænkt mig at fornye alt på en gang :), jeg er en fattig stakkel :)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 15:00 #36
Der nu har brugt ca 50 kr i telefon regning på det her Sp *GGG*

Ej spøg til side
MC
Avatar billede ducks Nybegynder
08. marts 2002 - 15:02 #37
mc.lucifer, jeg synes nu godt du må komme med et svar, da du har hjulpet en hel del
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 15:02 #38
Min kamarart "Ham med Eltax" har købt den her sammen med en aktiv Sub

http://www.kenwoodeurope.com/products/homeaudio-list.asp?sif2=2&sif3=14&pid=291

Den er fin til jeg mener det var 2800

Men du kan kigge lidt her

http://www.kenwoodeurope.com/products/homeaudio-list.asp?sif2=2&sif3=14
MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. marts 2002 - 15:03 #39
oki doki

MC
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 19:24 #40
Sjovt du siger infinity er et godt mærke, når du samtidig siger man ik ska købe i Fredgaard. Fredgaards generelle mærke på højtalere er nemlig infinity!!! Desuden er det altså lidt latterligt du siger man ik ska købe i hifi kæder som fona, merlin etc. De har utrolig gode tilbud engang imellem, og hifiklubben er for de ekstreme. Det er for folk der har vundet i lotto min ven..

Jamo er fandeme også et utroligt godt mærke, så ser ingen grund til ik at købe Jamo højtalere!

Du ska da ik nedgøre mærker som Eltax eller dantax, for hvis du køber de rigtige højtalere fejler mærket ik noget. Fona og fredgaard sælger for det meste aldrig dårlige højtalere!
Det gør bilka til gengæld.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. marts 2002 - 09:00 #41
Ultradms>>>> du glemmer lige en meget vigtig detalje, jeg har gjort meget klart fra starten at jeg har min mening ifølg. Anlæg og at andre kan have en anden meninge

Min meninger er "Husk andre kan have en anden"

Jeg har kun sagt hvad jeg mener om de forskellige mærker, Hvad "DUCKS" køber og går efter må han jo selv bedømme, Jeg har min meninge, Og ja Fredgaard er stor destributør af Infinity og det er også det eneste højtaler mæke jeg ville købe hos en af de kæder

MC

*Husk nu vi har Ytringsfrihed her i DK*
Avatar billede ultradma Nybegynder
11. marts 2002 - 10:34 #42
Ja okay ;)

Syntes bare lige jeg ville gøre det klart, for hvis nu du ik lige var klar over det!