Avatar billede macho Praktikant
08. marts 2002 - 14:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

castle wolfenstein fryser og afslutter

Ingen problemer med installation, spillet starter som det skal, men i starten af spillet, hvor "John"!? går ud af døren efter briefing, hakker musikken, skærmen forbliver sort og jeg får en af de kendte fejlbeskeder fra XP og spillet afsluttes. Hvad går galt? Mit eget umiddelbare bud er grafikkortet, men hvad siger eksperterne?

indmad:
AMD Athlon 750mhz
512mb sd-ram
Diamond Viper II Z200
Creative Soundblaster Live! 1024
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. marts 2002 - 14:04 #1
hmm.. hvis du får en fejl fra windows itself, så er det sjældent det er hardware probs. Det lyder for mig som et umiddelbare windows prob.
Det er muligvis spillet, manglende filer etc.

Ifølge min viden vil jeg ihvertfald ik påstå det er grafikkortet eller andet hardware!
Avatar billede macho Praktikant
08. marts 2002 - 15:31 #2
Flere pts! Nogen der har anden viden?
Avatar billede halifax Nybegynder
08. marts 2002 - 17:10 #3
Hvad er det er det for "en af de kendte fejlbeskeder fra XP" du får??
Er det en low virtual memory warning? Kan forekomme, hvis du har mindre end 600MB virtuel memory.
Hvis Win2000/XP optræder lidt som 9x/ME med 512 ram eller mere bør du i system.ini have følgende

[vcache]
MaxFileCache=393216    (=384MB, idet Microsoft anbefaler cachen til 512 eller mindre ved 512+ MB RAM)
Hvis ikke det er løsningen afviser du bare mit svar, men oplys venligst fejlmeddelelsen fra XP
Avatar billede macho Praktikant
08. marts 2002 - 17:35 #4
halifax-> Jeg tjekker koden senere i aften! (har meget overarb. idag) tks in adv.
Avatar billede nonick Nybegynder
08. marts 2002 - 17:47 #5
Jeg hat samme problem i XP. Jeg får fejlmeddelelsen når den loader en ny bane.

"RtCW har fundet en fejl og afslutter"

"Send fejl" eller "undlad at sende"

Jeg tror ikke der er noget at gøre
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
08. marts 2002 - 18:05 #6
hmm...
Prøv at opdatere XP på deres hjemmeside.
Der er da nogle ting (4mb. update)
Avatar billede sefo Nybegynder
08. marts 2002 - 18:33 #7
Prøv at kopiere opengl32.dll fra system dir. ind i game dir. Altså overskrive den eksisterende fil.

Det kan også være grafikkortet hvis det kører over chipset og så motherboardet. En patch kan hentes på.

www.viahardware.com

http://download.viahardware.com/vlatency_v019.zip
Avatar billede macho Praktikant
08. marts 2002 - 22:58 #8
halifax -> Jeg får samme fejlmeddelelse, som nonick!
Dette står i min system.ini :
; for 16-bit app support

[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv

[mci]
[driver32]
[386enh]
woafont=app850.FON
EGA80WOA.FON=EGA80850.FON
EGA40WOA.FON=EGA40850.FON
CGA80WOA.FON=CGA80850.FON
CGA40WOA.FON=CGA40850.FON

Det kan jeg nok ikke bruge til meget!?

bartafterdark -> patchen til v. 1.1 har jeg kørt - uden ændring!

sefo -> i game dir har jeg ikke en opengl32.dll. I game dir har jeg to (2) dll-filer: openglv3.dll og openglv5.dll
Jeg har hentet patchen, som du henviser til og kørt den - stadig uden held!

Summasumarum: Jeg har stadig et spil, som fryser og lukker ned!

PS. Han hedder i øvrigt ikke John (ref. mit opr. sp.) men Jack!
Avatar billede macho Praktikant
08. marts 2002 - 23:58 #9
Desværre hjalp intet af ovenstående - tks for forsøget! - Jeg æder pts. i mig igen!