Avatar billede larsnor Nybegynder
06. marts 2002 - 23:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linuz Mandrake

Skal jeg tage nogle forholdsregler før jer installere Linuz Mandrake?
Avatar billede -benne- Nybegynder
06. marts 2002 - 23:14 #1
Mandrake er forholdsvis let at håndtere, da det en go' begynder-dist.
Du skal bare vide lidt om harddisk-partionering :)

//Benne

Og det hedder "linux"
Avatar billede otis Nybegynder
06. marts 2002 - 23:23 #2
Linux* ;)
Avatar billede larsnor Nybegynder
06. marts 2002 - 23:42 #3
harddisk-partionering
Avatar billede larsnor Nybegynder
06. marts 2002 - 23:42 #4
??? (glemte det)
Avatar billede hemning Nybegynder
06. marts 2002 - 23:46 #5
Der er normalt ingen problemer med installering af Linux Mandrake :o)
Angående partionering er det en god idé hvis swap partitionen er ca. dobbelt så stor som din RAM!
Avatar billede larsnor Nybegynder
06. marts 2002 - 23:58 #6
Jeg forstår ikke helt?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
07. marts 2002 - 10:58 #7
Denne vejledning forudsætter du har nok plads fri på din harddisk til Mandrake (ca. 500-2000MB alt efter hvor meget du vil installere).
Start med at defragmentere din harddisk.
Smid så din Mandrake CD i CD-rom drevet og start maskinen. Påbegynd installationen og når du når til partitioneringen vælger du at "resize" din eksisterende partition. Lad herefter installationen danne nye partitioner.
Senere i installationen vælger at bruge enten Lilo eller Grub, som bootloader og den vil præsentere dig for de muligheder (operativsystemer) den har fundet. Din WinXP skulle gerne være heriblandt.
Du skulle nu gerne have muligheden for at vælge mellem WinXP og Linux når du tænder din computer.

God fornøjelse